حمایت قطر از حل سیاسی بحران سوریه

سه شنبه 8 تیر 1400 - 12:53:36
حمایت قطر از حل سیاسی بحران سوریه

تهران - الکوثر : وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر حمایت قاطع خود را از تلاش های بین المللی و سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی به منظور حل بحران سوریه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» روز دوشنبه در جلسه نشست وزیران که در رم پایتخت ایتالیا و با موضوع مبارزه علیه داعش برگزار شد، با تاکید بر پشتیبانی این کشور از سوریه مطابق با بیانیه اول ژنو ۲۰۱۲ و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت گفت، وقت آن رسیده است که پس از گذشت تقریبا ۱۰ سال از مصیبت انسانی و رنج مردم کشور سوریه به شیوه دیگری عمل کنیم و فرصت ها و ابتکاراتی که مطابق با قطعنامه های بین المللی می تواند به حل و فصل بحران سوریه کمک کنند، ارائه دهیم.

معاون نخست وزیر قطر ضمن قدردانی از تلاش های دبیرکل سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه این سازمان برای حمایت از دستیابی به حل و فصل سیاسی بحران سوریه برآمادگی قطر برای پایان دادن به این بحران تاکید کرد.

آل ثانی بر لزوم تلاش برای تعیین یک تاریخ مشخص برای اتمام پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه تأکید کرد تا زمینه انتقال به مرحله دوم که شامل برگزاری انتخابات مطابق با قانون اساسی جدید است، فراهم شود.

وزیر خارجه قطر تصریح کرد، کاهش تنش، دستیابی به آتش بس دائمی و مبارزه با تروریسم ، علاوه بر انتقال کمک های بشردوستانه به تمام مناطق سوریه می تواند روند سیاسی و رسیدن به راه حلی که به رنجهای مردم سوریه پایان دهد را تسهیل کند.

وزیر امور خارجه قطر در حاشیه کنفرانس وزیران ائتلاف بین المللی علیه داعش  که در رم  برگزار شد، با «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و دو طرف در مورد تحولات سوریه گفتگو و بر افزایش همکاری با سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه تأکید کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 8 تیر 1400 - 12:53:26