هنیه: روابط خوبی با ایران و حزب‌ الله داریم

پنج شنبه 3 تیر 1400 - 13:50:59
هنیه: روابط خوبی با ایران و حزب‌ الله داریم

تهران - الکوثر : رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر روابط خوب این جنبش با ایران و حزب‌الله لبنان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «اسماعیل هنیه» که در صدر هیأتی بلندپایه به موریتانی سفر کرده است، در دیدار با مقامات موریتانی در این باره گفت: «طبیعتا روابط ما با ایران و با حزب‌الله نیز خوب است و این روابط در دایره روابط راهبردی قرار دارد.

اسماعیل هنیه، همچنین به حمایت‌های ایران از حماس اشاره کرد و گفت، حمایت‌های ایران از مقاومت فلسطین گسترده است و این حمایت‌ها بدون هیچ چشم داشت و شروطی صورت می‌گیرد.

موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، چهارشنبه شب، هیأت حماس پس از دیدار با مقامات رسمی، احزاب و گرو‌های مردمی موریتانی این کشور را ترک کردند.

هنیه صبح روز دوشنبه در ادامه سفر دوره‌ای خود به دعوت رسمی مقامات موریتانی در راس هیاتی از مقامات ارشد حماس وارد نواکشوت پایتخت موریتانی شد و با «محمد ولد الشیخ الغزوانی» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

هنیه شامگاه یکشنبه سفر پنج روزه خود به رباط پایتخت مغرب را به پایان رساند.

هیات حماس به دعوت رسمی حزب عدالت و توسعه مغرب که رهبری ائتلاف حکومتی این کشور را برعهده  دارد، به این کشور سفر کرده و با مقامات دولتی و رهبران احزاب سیاسی و نهادهای دولتی و غیردولتی آن دیدار کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 تیر 1400 - 13:50:49