وزیر خارجه عربستان : به روند مذاکره با ایران امیدواریم

چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400 - 12:9:47
وزیر خارجه عربستان : به روند مذاکره با ایران امیدواریم

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت، کشورش نسبت به روند مذاکرات میان تهران و ریاض امیدوار است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهارداشت، ریاض در گفت و گو با تهران در مراحل ابتدایی رایزنی و شناسایی قراردارد.

بن فرحان افزود، با توجه به این موضوع  که تعامل مثبت با همسایگان منجر به امنیت، ثبات و شکوفایی در منطقه می‌شود، این امیدواری وجود دارد که  مذاکرات با تهران به نتایج بسیار مفیدی برسد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی ماه آوریل گذشته درسخنانی تصریح کرد، ریاض امیدوار است بتواند رابطه خوبی با تهران داشته باشد و در حال کار با کشورهای منطقه و جهان برای یافتن راهی  جهت رسیدن به این روابط  با ایران است . 

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اظهارات ولیعهد عربستان، با تاکید براینکه، جمهوری اسلامی ایران از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند اعلام کرد، با دیدگاه‌های سازنده و روش گفتگو محور، این دو کشور مهم منطقه و جهان اسلام می‌توانند با پشت سر گذاشتن اختلافات، وارد فصل تازه‌ای از تعامل و همکاری برای نیل به صلح و ثبات و توسعه منطقه‌ای شوند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم  چهارشنبه هفته گذشته  در سفر به دمشق  گفت، تهران با ریاض تماس هایی داشته و امیدواراست  با همکاری بیشتر برای صلح و ثبات در منطقه بویژه در یمن  نتایجی حاصل شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400 - 12:9:41

دسته بندی :