فوت ۱۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در کشور

دو شنبه 16 فروردین 1400 - 14:59:9
فوت ۱۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در کشور

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد : در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۲ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  خانم دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۴۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۶۴ نفر رسید.
خانم دکتر لاری تأکید کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۵۸ هزار و ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
وی افزود: ۴ هزار و ۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
وی ادامه داد: تا کنون ۱۳ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۰۹ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم اکنون ۸۸ شهرستان قرمز و ۱۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.
وی همچنین گفت: ۱۹۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
خانم دکتر لاری گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور بسیار گسترده و نگران کننده است، موج چهارم این بیماری با سرعت در حال پیشرفت است و از نیمه غربی به نیمه شرقی گسترش می‌یابد. استفاده مداوم از ماسک و خودداری از هر گونه برگزاری دورهمی، مهمانی و مراسم عروسی و عزا در این شرایط ضروری است.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: فراموش نکنیم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پر ازدحام، غذا خوردن در رستوران و حضور در اماکن پر جمعیت از عوامل مهم گسترش بیشتر این بیماری در کشور است.
وی ادامه داد: از همه هموطنان می‌خواهیم ضمن رعایت این اصول بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه علایم مثل تب، سرفه، سردرد، بدن درد هر چند خفیف، باید در خانه بمانند. از تماس با اعضای خانواده و همکاران پرهیز کنند و در صورت ادامه این علایم حتما با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 16 فروردین 1400 - 14:59:0