هشدار سازمان ملل: کووید ۱۹ می‌تواند به بیماری فصلی تبدیل شود

پنج شنبه 28 اسفند 1399 - 18:40:56
هشدار سازمان ملل: کووید ۱۹ می‌تواند به بیماری فصلی تبدیل شود

تهران- الکوثر: طبق گزارش سازمان ملل، کووید ۱۹ - که از ابتدای شیوع همه‌گیری تاکنون نزدیک به ۱۲۲ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و منجر به فوت حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شده است، می‌تواند مانند سرماخوردگی به بیماری فصلی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه تلویزیونی «ب.اف.ام» فرانسه، یک گروه ویژه از سازمان جهانی هواشناسی پیشنهاد کرد که می‌توان برای نظارت و پیش‌بینی بیماری در آینده، به عوامل آب و هوایی و کیفیت هوا اتکا کرد.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که امکان انتقال فصلی کووید ۱۹ وجود دارد اما داده‌ها در این چارچوب که بتوان فاکتورهای آب و هوایی و کیفیت هوا را به منظور تطبیق اقدام‌ها برای مقابله با همه‌گیری پیشنهاد کرد، ناکافی است.

بر اساس تارنمای این شبکه تلویزیونی فرانسوی، با وجود این که یک سال از آغاز بیماری در چین سپری شده، هنوز اطلاعاتی در خصوص انتقال آن وجود ندارد.

گروه ویژه‌ای از سوی سازمان جهانی هواشناسی، آژانس تخصصی سازمان ملل متحد با حضور ۱۶ کارشناس مسوولیت یافته‌اند که تاثیر عوامل هواشناسی و کیفیت هوا را روی بیماری را بررسی کنند.  به گفته این متخصصان، در صورتی که بیماری چندین سال تداوم داشته باشد خطرناک است. طبق برآورد نخستین گزارش این گروه، اگر کووید ۱۹ چندین سال ادامه داشته باشد به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد.

از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بیش از ۱۲۱ میلیون و ۹۱۴ هزار نفر در سراسر جهان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که در این میان بیش از ۲ میلیون و ۶۹۴ هزار نفر فوت شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 28 اسفند 1399 - 18:40:37