مولفه های قدرت ایران برای پاسخگویی به تهدیدها

دو شنبه 18 اسفند 1399 - 17:23:42
مولفه های  قدرت ایران برای پاسخگویی به تهدیدها

تهران - الکوثر : آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ها اززمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز ، ایران را همواره تهدید کرده‌ و قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی را داشته‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرتیپ "امیر حاتمی "  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه درهمایشی با اشاره به تهدید های  اخیر سران رژیم صهیونیستی علیه ایران ، گفت؛ گاهی اوقات سران این رژیم ادعاهای واهی را مطرح می‌کنند و جمهوری اسلامی و ایران بزرگ را به زعم خودشان تهدید می کنند؛ روشن است که این سخنان از سر استیصال است ؛ رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا در همان سال‌هایی که آنها همین غلط های زیادی را می کردند فرمودند؛ رژیم صهیونیستی دشمن اصلی ما نیست آنها حتی در اندازه جمهوری اسلامی ایران نیستند و می دانند و اگر نمیدانند بدانند که اگر غلط زیادی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان میکنیم.

سردار "حسین دهقان" مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی در تحلیل این لفاظی ها  و تهدید ها می گوید  : کسی که بخواهد حمله کند و امکان ضربه زدن داشته باشد قصد خود را اعلام نمی‌کند اما وقتی بدون اینکه کاری انجام دهد هیاهو می‌کند می‌خواهد از این روش برای تحقق منافع سیاسی استفاده کند.

بر اساس تئوری های نظامی ؛هیچ کس وارد جنگ نمی‌شود مگر اینکه دو جنبه را تضمین کند، اول اینکه مطمئن باشد پیروز می‌شود ودوم اینکه بتواند آن را کنترل کند و هر وقت خواست پایان دهد. 

نگاهی به تحولات منطقه نشان می دهد معادلات استراتژیک نظامی در غرب آسیا  تغییر کرده است .

پایگاه خبری امنیتی" دبکا فایل "وابسته به رژیم صهیونیستی چندی قبل  در گزارشی با اذعان به قدرت موشکی ایران نوشت ؛برخلاف برآورد اشتباه کارشناسان غربی، نه آمریکا و نه اسرائیل ظرفیت و توانایی مقابله با موشک های  ایران را ندارند.

اکنون توانایی ایران در هدف قرار دادن دقیق دشمنان اثبات شده است و آزمودن دوباره این توانایی قطعا" خطایی جبران ناپذیر است . حمله موشکی ژانویه ۲۰۲۰ ایران به  پایگاه‌های ایالات متحده در "عین الأسد"  عراق در پاسخ  به حمله تروریستی  پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" ، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) وشماری از همراهان ایشان شد؛  قدرت پاسخگویی و تهاجمی ایران را به دشمنان نشان داد.

جنبه دیگرمولفه های اقتدارایران درپاسخگویی به تهدیدات؛ قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است  . وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، قدرت ،ابعاد و مولفه های مختلفی دارد؛ و به لطف الهی جمهوری اسلامی امروز از همه ابعاد قدرت برخوردار است و از آن در حفظ امنیت و ثبات و دفاع از کشور استفاده می‌کند.

البته همانگونه که  سرتیپ "امیر حاتمی " اشاره کرده است ،  رژیم صهیونیستی هر از گاهی  با لفاظی ها و یاوه گویی های بزرگتر از حد و اندازه خود و اقدامات تحریک آمیز تلاش می کند خود را در موقعیت با ثباتی نشان دهد .در واقع  موجودیت  اسرائیل در منطقه از طریق  ایجاد تنش و بحران های ساختگی ، ترور ، تهدید و جنگ  تامین می شود ؛ اما سران این رژیم باید بدانند که شرارت ها و تجاوز گری انها قطعا" پاسخی سخت و  نابود کننده دریافت  خواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 18 اسفند 1399 - 17:23:20