رئیسی : آمریکایی‌ها و غربی‌ها حقوق بشر را زیر پا گذاشتند

سه شنبه 5 اسفند 1399 - 11:27:26
رئیسی : آمریکایی‌ها و غربی‌ها حقوق بشر را زیر پا گذاشتند

تهران - الکوثر : رئیس قوه قضاییه تاکید کرد، آمریکایی‌ها و غربی‌ها در جنگ تحمیلی حقوق ب​​​​​​​شر را زیر پا گذاشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حجت الاسلام والمسلمین " سید ابراهیم رئیسی " رئیس قوه قضاییه ایران روز سه شنبه در همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس گفت: باید اقدامات   آمریکایی‌ها و غربی‌ها در نقض حقوق انسان‌ها  را در دوران دفاع مقدس به جهانیان ارائه کنیم.

رئیس قوه قضاییه ایران افزود :  باید  برای مردم سراسر جهان تبیین کنیم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها چگونه در زمان جنگ تحمیلی برای دستیابی به امیال و بر مبنای شیطنت‌های خود، حقوق بشر را زیر پا گذاشتند.

رئیسی همچنین گفت :  در دوران جنگ تحمیلی، صدام " دیکتاتور معدوم عراق "  مباشر بود، اما ضرورت دارد نقش شریکان جرم نیز در آن دوران تبیین شود و باید شرکای جرم در آن دوران به عالم معرفی شوند.

رئیس قوه قضایی ایران، افزود :  فهرست کمک‌های سیاسی، تسلیحاتی و مالی ارائه شده غربی‌ها به صدام در دوران جنگ تحمیلی فهرست بلند بالایی است.

رئیسی تاکید کرد، در صورت تنظیم کیفرخواست و قید تمامی جرایم آمریکایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای مدعی غربی نظیر آلمان و فرانسه در دوران جنگ تحمیلی،  این کیفرخواست بسیار قطور خواهد بود.

همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس، امروز سه شنبه   با حضور رئیس قوه قضاییه ایران و  جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 اسفند 1399 - 11:27:17