انتقاد حماس از تصمیم تشکیلات خودگردان

یک شنبه 2 آذر 1399 - 8:16:0
انتقاد حماس از تصمیم تشکیلات خودگردان

تهران- الکوثر: عضو برجسته جنبش حماس تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین را برای از سرگیری هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی، غیر منتظره و خنجر از پشت خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اسامه حمدان در گفتگو با المیادین تصریح کرد، هماهنگی امنیتی با سیاست رویارویی با دشمن در تضاد است با این حال هم حماس همچنان از گفتگوی داخلی در فلسطین حمایت می‌کند.
وی افزود، بدون تردید چنین تصمیمی، فقط حماس را غافلگیر نکرده است بلکه همه ملی گرا‌های فلسطینی غافلگیر شدند و این امر در اظهار نظر‌های گروه‌های مختلف فلسطینی در محکومیت این تصمیم، خود را نشان داده است، این گروه‌ها در بیان زیان این تصمیم بر روند آشتی داخلی فلسطین، آن را دست کم خنجر از پشت می‌خوانند، به یقین روند آشتی ملی، در هر حال روندی راهبردی برای فلسطینیان است و در چنین شرایطی شایسته است در این مسیر تا آخر خط پیش برویم، جا دارد متذکر شویم که آغاز روند آشتی داخلی، رویارویی با طرح معامله قرن و طرح الحاق اراضی فلسطینی است که نتانیاهو ارائه کرده است.
وی هدف از عادی سازی روابط را تشکیل محوری منطقه‌ای با هدف فشار بر فلسطینیان دانست و گفت، این اقدام راه برای برای مداخله اسرائیل و حتی غیر اسرائیل، یعنی آمریکا و اروپا، در روند مذاکره فلسطینیان باز می‌کند. همین امروز هم شاهد درخواست‌های رسمی برای نشست شش پایتخت منطقه‌ای هستیم، هدف از این نشست فشار بر فلسطینیان است تا آنچه را که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف تشکیل محوری همگام با اسرائیل و آمریکا ارائه کرده اند، بپذیریم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 2 آذر 1399 - 7:57:9