تاکید مشاور امنیت ملی عراق بر وضع جدول زمانی برای خروج نظامیان خارجی

سه شنبه 21 مرداد 1399 - 13:9:17
تاکید مشاور امنیت ملی عراق بر وضع جدول زمانی برای خروج نظامیان خارجی

تهران- الکوثر: مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت تعیین برنامه زمانی برای پایان حضور نظامی خارجی در کشورش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از بغداد الیوم، دفتر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الاعرجی با ژنرال جرالد استریکلند، معاون فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر آمریکا و هیئت همراه وی در دفترش دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار به بررسی حمایت هوایی، اطلاعاتی و مشاوره از سوی ائتلاف بین‌المللی به نیروهای امنیتی عراق پرداختند.

آنها بر اهمیت تداوم هماهنگی در حفاظت از مرزهای مشترک این کشور با سوریه تاکید کرده و در خصوص پرونده داعشی‌های اصالتا عراقی در زندان‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و زنان و کودکان عراقی موجود در اردوگاه‌های آوارگان در منطقه تحت سلطه این نیروها در شرق فرات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

الاعرجی ضمن بیان دیدگاه‌هایش در خصوص اهمیت پشتیبانی بین‌المللی از عراق، بر لزوم ادامه حمایت از این کشور در زمینه‌های آموزش، مجهز ساختن و مسلح کردن تاکید کرد.

وی از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به خاطر مشارکت در مبارزه داعش و نابودی تروریسم تشکر و قدردانی کرد.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد، رابطه عراق با جامعه جهانی امری مهم است و دولت عراق تمایل به ادامه این رابطه دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت وضع جدول زمانی برای پایان حضور نیروی نظامی خارجی در عراق و لزوم انتقال کشورش به روابط استراتژیک در زمینه‌های مختلف عنوان داشت، عراق به دنبال همکاری بین‌المللی برای حل و فصل بحران‌های منطقه و ایجاد راهکار غیر نظامی برای آنها می‌باشد، زیرا این اقدام تاثیر زیادی بر ثبات و تحکیم صلح در تمامی کشورهای منطقه خواهد داشت.


سه شنبه 21 مرداد 1399 - 12:4:46