دفع حملات ائتلاف سعودی برای هشتمین روز متوالی به رغم اعلام آتش‌بس ادعایی

شنبه 30 فروردین 1399 - 16:41:12
دفع حملات ائتلاف سعودی برای هشتمین روز متوالی به رغم اعلام آتش‌بس ادعایی

تهران- الکوثر: سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن از دفع حملات زمینی نیروهای ائتلاف سعودی به این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش یمن حملات ائتلاف سعودی به مواضع خود را برای هشتمین روز متوالی به رغم اعلام آتش‌بس ادعایی دفع کرد.

 سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توییتر خود اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور پنج حمله زمینی ائتلاف مذکور از جمله دو حمله در استان مأرب (مرکز) را دفع کردند. این حمله به گفته وی از نیمه شب گذشته آغاز و تا صبح روز جمعه ادامه داشته است.

در پاتک نیروهای ارتش و کمیته‌های یمن چهار خودروی زرهی با موشک هدایت شونده هدف قرار گرفت و منهدم شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که حمله دیگر ائتلاف سعودی در استان مأرب از ظهر جمعه  شروع شد و تا غروب ادامه داشت. سرتیپ سریع گفت که حملات دیگر متجاوزان نیز در استان الجوف رخ داد که با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های سعودی همراه بود.

او گفت که در درگیری‌های روز جمعه، مهاجمان متحمل تلفات جانی و تجهیزاتی شده‌اند و مجبور شدند بدون پیشروی، عقب‌نشینی کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن مجموع حملات هوایی ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۵ حمله اعلام کرد که ۲۷ حمله در استان مأرب و ۸ حمله دیگر در استان الجوف (شمال یمن) صورت گرفت.

ائتلاف سعودی از پنجشنبه گذشته مدعی شد که حملات خود به یمن را به دلیل شیوع کرونا در این کشور متوقف کرده و این آتش‌بس یک‌طرفه دو هفته به طول خواهد انجامید و در صورت استقبال قابل تمدید است. به رغم این ادعا، حملات طی بیش از یک هفته گذشته به هیچ وجه متوقف نشده و مواضع ارتش یمن از زمین و آسمان هدف حملات این ائتلاف قرار گرفته است.

دولت نجات ملی یمن در واکنش به این آتش‌بس ادعایی سندی را ارائه کرد که در آن، از عربستان سعودی خواسته به محاصره دریایی، زمینی و هوایی چندساله علیه یمن پایان دهد، به دلیل خسارت‌هایی که به دلیل جنگ علیه این کشور به بار آورده، غرامت دهد و حقوق و هزینه ده ساله دولت نجات ملی یمن را پرداخت کند و انصارالله را به عنوان دولت قانونی در یمن به رسمیت بشناسد.


شنبه 30 فروردین 1399 - 9:7:42