رئیس پارلمان عراق: حمله بامداد جمعه در فرودگاه بغداد نقض معاهدات بین المللی است

جمعه 13 دی 1398 - 18:31:9
رئیس پارلمان عراق: حمله بامداد جمعه در فرودگاه بغداد نقض معاهدات بین المللی است

تهران- الکوثر: محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق عملیات تروریستی بامداد جمعه نظامیان آمریکایی در فرودگاه بغداد را که به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی منجر شد،‌ نقض آشکار حاکمیت این کشور و زیرپا گذاشتن معاهدات بین المللی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الحلبوسی با صدور بیانیه ای، گفت: با اندوه شدیدی خبر شهادت ابومهدی المهندس جانشین فرمانده تشکیلات الحشد الشعبی و همراهانش را دریافت کردیم. المهندس نقش بارزی در آزادسازی عراق در جنگ با عناصر تروریستی داعش داشت و شجاعت های زیادی از خود نشان داد.

این بیانیه افزود: آنچه شب گذشته در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد روی داد و منجر به شهادت یک فرمانده نظامی عراقی شد، نقض آشکار حاکمیت عراق و زیرپا گذاشتن معاهدات بین المللی است و هرگونه عملیات نظامی و امنیتی در خاک عراق باید با موافقت دولت صورت بگیرد.

الحلبوسی همچنین از دولت خواست که در این برهه حساس، اقدامات و تدابیر سیاسی و قانونی لازم را برای توقف چنین تجاوزاتی اتخاذ کند.

وی «این تجاوز» را محکوم کرد و درباره عواقب آن که تهدیدی برای صلح عراق و منطقه است، هشدار داد.

رئیس پارلمان عراق، همگان را به خویشتن داری، برخورد مدبرانه با اوضاع، حفظ وحدت، رویارویی با چالش ها و دور نگه داشتن عراق از تبدیل شدن به میدانی برای جنگ فراخواند.

الحلبوسی در ادامه بر جلوگیری از وقوع درگیری های مسلحانه در عراق و حفظ ثبات و امنیت کشور که جنگ ها آن را فرسوده کرده اند، تاکید کرد.

این مقام عراقی ضمن تسلیت به مردم عراق و الحشد الشعبی، بابت شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس به عنوان "مهمان عراق" ، به جمهوری اسلامی ایران نیز تسلیت گفت.

رسانه های عراقی سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس جانشین فرمانده نیروهای الحشد الشعبی توسط حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسیدند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که دستور ترور سردار سلیمانی را ترامپ به صورت مستقیم صادر کرده است.

این اقدام تروریستی آمریکا با واکنش گسترده بین المللی در روز جمعه همراه شده است و اخبار و گزارش های مرتبط با آن همچنان در صدر اخبار رسانه های بین المللی است.

درهمین ارتباط :

 

 


جمعه 13 دی 1398 - 18:12:9