شیخ خالد الملا: طبقه سیاسی شیعه، هدف توطئه‌ها در عراق است

یک شنبه 8 دی 1398 - 9:53:50
شیخ خالد الملا: طبقه سیاسی شیعه، هدف توطئه‌ها در عراق است

تهران- الکوثر: رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق اعلام کرد طبقه سیاسی شیعه نخستین هدف توطئه‌های اخیر عراق است و توطئه گران خواهان نابودی کلی اوضاع فعلی این کشور هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق گفت: «طبقه سیاسی شیعه نخستین هدف توطئه‌های اخیر عراق است. هیچ کسی از فساد کُرد یا طایفه سنّی سخن نمی‌گوید، گویا آن‌ها طبقات معصومی هستند و هیچ فساد و مشکلی ندارند.»

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق گفت: «چرا کسی درباره آنان سخن نمی‌گوید؟ من از طریق تلویزیون المیادین به طبقه سیاسی شیعه می‌گویم هدف این توطئه، شما هستید. منظورم موضوع تظاهرکنندگان نیست، چرا که تظاهرات، موضوعی ملی است. ما از طرحی سخن می‌گوییم که خواهان سرنگونی و نابودی کلی اوضاع فعلی است. شما‌ ای طبقه سیاسی شیعه، هدف نخست این طرح هستید.»

شیخ خالد الملا در ادامه با بیان اینکه برخی‌ها برای جنگ‌افروزی داخلی بین شیعیان عراق تلاش می‌کنند، افزود: «برخی طرف‌ها شبانه روز برای شعله ور ساختن جنگ شیعی- شیعی در عراق تلاش می‌کنند. این در حالی است که همه طرف‌های سیاسی و گروه‌های شیعه از جمله الحشد الشعبی تلاش می‌کنند از این جنگ جلوگیری کنند.»

وی افزود: «اما من معتقدم سخن گفتن رو در رو با مردم مهم است، البته نه به علت شماتت آنان. به عنوان نمونه فراکسیون البناء که متشکل از گروه‌های شیعه و سنی و ... است یک نشست خبری تشکیل دهد و خطاب به هموطنان بگوید با توجه به این بند‌ها، فراکسیون اکثریت است و برای اثبات این موضوع به دادگاه فدرال و سایر مراجع مراجعه کرده است.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش هنور در عراق کاملا از بین نرفته و منتظر فرصتی برای بازگشت است، اظهار داشت: «ما به یقین باید بدانیم کار گروه تروریستی داعش در عراق به پایان نرسیده است. چه در عراق و چه در سایر مناطق، کار داعش به پایان نرسیده و این گروه منتظر فرصت است.»

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق گفت: «من بیهوده سخن نمی‌گویم و اطلاع دارم که آن‌ها منتظر فرصت هستند. گروهی نزدیک به آمریکا در عراق نزد ما آمد و طرح خود را ارائه داد؛ ولی من آن را نپذیرفتم چرا که طرحی ملی نیست. حتی با هزینه کردن میلیارد‌ها دلار نیز این طرح یک طرح ملی نیست و من آن را تکمیل کننده طرح داعش می‌دانم.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 8 دی 1398 - 9:53:38