پرویز مشرف به اعدام محکوم شد

سه شنبه 26 آذر 1398 - 15:58:17
پرویز مشرف به اعدام محکوم شد

تهران- الکوثر: دادگاه پاکستان حکم اعدام پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین این کشور را صادر کرد که این حکم بر اساس قوانین پاکستان، قابل فرجام‌خواهی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پرویز مشرف به «خیانت بزرگ» به کشور متهم شده است. وزارت کشور پاکستان خواستار توقف پیگیری پرونده پرویز مشرف تا بهبودی کامل وی شده بود.

مشرف هم‌اکنون در بیمارستانی در دبی بستری است و پیش از این محاکمه‌اش را «ناعادلانه» خوانده بود.

جرم پرویز مشرف 76 ساله که به مدت 9 سال زمام امور کشورش را در اختیار داشت، تعلیق قانون اساسی و اعلام وضعیت اضطراری برای حفظ قدرت اعلام شده است.

پرونده پرویز مشرف از سال 2013 در دستگاه قضایی پاکستان گشوده شد، اما محاکمه او هر بار به تأخیر می‌افتاد. هفته پیش نیز با درخواست دولت پاکستان و وکلای مشرف زمان اعلام حکم او برای آخرین بار یک هفته دیگر عقب افتاده بود. به تازگی تنش بین دادگاه عالی پاکستان و دولت این کشور بر سر پیگیری این پرونده بالا گرفته است.

پرویز مشرف دوازدهمین رئیس‌جمهور پاکستان بود. وی در تاریخ 12 اکتبر 1999 با برکنار کردن «محمد نواز شریف» نخست‌وزیر وقت به قدرت رسید.

به دنبال فشارها و تهدیدهای رقیبان سیاسی در مجلس پاکستان برای استیضاح و برکناری، مشرف سرانجام در تاریخ 18 اکتبر 2008 (28 مهر 1387) استعفای خود از سمت ریاست جمهوری را اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 26 آذر 1398 - 15:58:10

دسته بندی :