برای تحقق یافتن وحدت بین مسلمانان چه باید کرد؟

پنج شنبه 23 آبان 1398 - 18:50:43

تهران- الکوثر: استاد برجسته پژوهش های اسلامی گفت کردار و سیره پیامبر اسلام (ص) بهترین الگو برای تحقق بخشیدن به وحدت بین مسلمانان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به فرا رسیدن «هفته وحدت» گفت: امت اسلام اکنون به علت جدال های داخلی و خونریزی و خشونت و افراط گرایی و فقدان تسامح، با بحران جدی مواجه است و این شرایط با اسلام اصیل که پیامبر اسلام (ص) برای ما به ارمغان آورده است همخونی ندارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: افراد تشکیل دهنده امت اسلامی باید به خاطر داشته باشند که ما همگی پیرو دین حضرت محمد (ص) هستیم و باید همگی با هم متحد باشیم. «محمد» یعنی محبت و رحمت، «محمد» یعنی عدالت و امانتداری، محمد یعنی مهربانی و رأفت، و همه روایت هایی که تلاش دارند پیامبر اسلام را فردی خشن و سنگدل معرفی کنند، توسط عوامل بنی اسرائیل و اموی ها وارد میراث ما شده است.

همچنین بخوانید:

راهکار استاد برجسته حوزه برای تاسیس جامعه اسلامی متحد

استاد اسد قصیر گفت: ما در شرایط کنونی نیاز داریم که با یکدیگر مهربان و دلسوز یکدیگر باشیم و سیره محمدی را به خاطر بیاوریم و آن را اجرا کنیم و پیامبر اسلام را الگوی خود قرار دهیم. همانطور که در روایات معصومین آمده است مؤمنان مانند یک بدن یا یک روح هستند. با اقتدا به سیره پیامبر (ص) ما می توانیم از بحرانی که تفکر تکفیری و افراطی برای ما ایجاد کرده است و در بسیاری از عرصه های سیاسی و فکری دیده می شود، رها شویم.

به گفته این پژوهشگر برجسته، هدف بعثت پیامبر اسلام (ص) برقراری صلح در جهان بود ولی متاسفانه ما صلح بین خودمان را هم از دست داده ایم، به طوری که اکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی شاهد جنگ و کشمکش و خونریزی رعایت نشدن حرمت هایی هستیم که پیامبر بر آنها تاکید بسیار داشت... ما باید با اقتدا به پیامبر، جنگ و درگیری را کنار بگذاریم و به سوی صلح گام برداریم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 آبان 1398 - 18:42:2