راهکار استاد برجسته حوزه برای تاسیس جامعه اسلامی متحد

دو شنبه 20 آبان 1398 - 14:52:34

تهران- الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی گفت در جامعه اسلامی برای آن که وحدت بین مسلمانان تحقق یابد، نباید سراغ هیچ مفهوم دیگری جز مفهوم «برادری» رفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: مسلمانان باید با یکدیگر رفتار برادرانه داشته باشند و یکدیگر را مانند برادران واقعی دوست بدارند.

وی افزود: علمای اسلامی وظیفه دارند وحدت و برادری بین مسلمانان ایجاد کنند و مسلمانان را به یکدیگر بشناسانند و فقه «وحدت اسلامی» را پایه گذاری کنند و آن را به مردم در جوامع اسلامی بیاموزند. لازم است کنفرانس هایی برای ترویج وحدت اسلامی بر اساس معنای «برادری» برگزار شود.

این پژوهشگر اسلامی افزود: اگر جامعه ای، جامعه برادری باشد به این معنا است که در آن حقوقی بین افراد آن جامعه وجود دارد و آداب و اخلاقیاتی بر آن حاکم است. من با استناد به سخنان امیرالمؤمنین علی علیه السلام به نقل از پیامبر اسلام (ص) توانستم 35 حق واجب و مستحب را که افراد مسلمان بر گردن یکدیگر دارند شمارش کنم.

شیخ اسد تاکید کرد: باید کار خود را بر این اساس آغاز کنیم که پیمانی که مسلمانان را به یکدیگر پیوند می دهد، «پیمان اخوت» یا همان برادری است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 آبان 1398 - 14:51:41