آمریکا، ظریف را هم تحریم کرد+ واکنش ظریف

پنج شنبه 10 مرداد 1398 - 8:6:33
آمریکا، ظریف را هم تحریم کرد+ واکنش ظریف

تهران- الکوثر: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در فهرست تحریم های این وزارتخانه قرار گرفت.

با این حال مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن همچنان به جستجوی راهکار دیپلماتیک برای حل منازعه با ایران ادامه می دهد.

وی افزود واشنگتن همچنان برای دستیابی به توافق همه جانبه با ایران تلاش می کند.

همچنین؛ یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت آمریکا شرایط خاص مسافرت ظریف را به صورت مورد به مورد ارزیابی خواهد کرد که این موضوع شامل مسافرت به سازمان ملل است و از توافقنامه های سازمان ملل تبعیت خواهد کرد.

واکنش ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم های آمریکا نوشت: علت اینکه آمریکا من را در این فهرست قرار داده این است که من اصلی‌ترین سخنگوی ایران در سراسر جهان هستم. آیا این واقعیت به این اندازه دردناک است؟ این (تصمیم) تاثیری بر من و خانواده‌ام ندارد چون من هیچ دارایی یا منافعی خارج از ایران ندارم. متشکرم که من را چنین تهدید بزرگی ضد برنامه هایتان می دانید.

توئيت دوم ظريف

وزیر امور خارجه ی ایران در دومین واکنش توئیتری خود به این اقدام آمریکا نیز نوشت: «آگاهی داریم که درخواست برای گفتگو و صلح برای تیم - بی تهدیدی عینی به شمار می آید. و از آنجا که علت قرار گرفتن نامم در فهرست تحریم ها، سخنان و نوشته های من است آیا «اشخاص آمریکایی» برای همراه شدن با من در خواندن نوشته ها و یا گوش دادن به گفتگوهایم باید از اوفک (OFAC دفتر کنترل دارایی های خارجی وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا) مجوز داشته باشند؟»


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 10 مرداد 1398 - 7:55:32