توضیح نادر طالب زاده درباره ...

اقدامات «اف بی آی» علیه چهره های مشهور شرکت کننده در راهپیمایی اربعین

شنبه 31 فروردین 1398 - 11:41:20

تهران - اختصاصی الکوثر : نادر طالب زاده دبیر کنفرانس بین المللی «افق نو» در گفتگو با شبکه الکوثر فشار و تهدیدات FBI آمریکا را علیه کنفرانس افق نو و چهره هایی که در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بودند توضیح داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نادر طالب زاده از کارگردانان مشهور ایرانی در برنامه «لقاء خاص» شبکه الکوثر گفت :« ما یکی از کنفرانسهای افق نو را دو سال پیش در راهپیمایی عظیم اربعین در عراق برگزار کردیم. در کنفرانسی که ما همزمان با راهپیمایی اربعین برگزار کردیم از برخی از اندیشمندان سیاه پوست آمریکایی دعوت کردیم که برخی از آنها شیعه بودند مانند امام جماعت مسجد لس آنجلس (مجاهد عبدالکریم). برخی از آنها نیز از دیگر فرقه های مسلمانان آمریکا بودند. برخی دیگر ، از سیاستمداران مشهور آمریکایی بودند مانند سانتیان مک کینی که چهار دوره نماینده کنگره آمریکا بوده است. برخی از آنها نیز هنرمندانی از سبک موسیقی «هیپ هاپ» و «رپ» بودند که آنها نیز مسلمان بودند. علاوه بر این برخی از اندیشمندان و هنرمندان مسیحی سیاه پوست نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.» 

طالب زاده افزود :« ما از آنها دعوت کردیم که به این راهپیمایی بیایند و از نزدیک این جمعیت عظیم را مشاهده کنند و در مجلات و صفحه های شخصی خود درباره آن بنویسند چرا که این راهپیمایی ، بزرگترین و طولانی ترین راهپیمایی در تاریخ به شمار می آید. ما هیچ درخواستی از آنها نداشتیم و آنها را مجبور به شرکت در هیچ همایش یا کنفرانسی نکردیم و فقط از آنها خواستیم که خودشان بیایند و از نزدیک این راهپیمایی بزرگ را مشاهده کنند و آنها نیز دعوت ما را پذیرفتند و ما حدود ده روز میزبان آنها بودیم. ما می خواستیم که هر هنرمندی با روش هنری خود درباره این راهپیمایی مطلب بنویسد و یا آن را به تصویر بکشد. به عنوان مثال ، هنرمندان موسیقی «هیپ هاپ» چند سرود در خصوص راهپیمایی اربعین تهیه کردند و پس از بازگشت به آمریکا آن را منتشر کردند. بسیاری از آنها از جمله خانم مک کینی که حتی در گذشته نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز شده بود و از سیاستمداران برجسته در کشور خودش به شمار می رود در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند.»  

این کارگردان ایرانی اضافه کرد :« خبرنگاران زیادی از نقاط مختلف جهان نیز در این راهپیمایی حضور داشتند و با برخی از این چهره های آمریکایی مصاحبه کردند و ما هم از استقبال آنها خوشحال بودیم. اما پس از آن ، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه اعمال تحریم علیه ما ، برگزاری یکی از کنفرانسهای «افق نو» در عراق را به عنوان یکی از عوامل اعمال این تحریم عنوان کرد. این تحریم همچنین دو تن از شخصیتهایی را که در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بودند شامل شد از جمله امام المجاهد ، امام جماعت مسجد لس آنجلس که پلیس «اف بی آی» نیمه شب به منزل او یورش برد. شخص دیگر ، یکی از هنرمندان «هیپ هاپ» بود. این دو نفر به علت حضور در کنفرانس «افق نو» که در عراق برگزار شد تحریم شدند. به آنها گفتند چرا در این کنفرانس شرکت کردید؟ و آنها پاسخ دادند همکارانشان آنها را برای مشاهده این راهپیمایی تاریخی دعوت کردند و در ضمن آن در کنفرانسی فرهنگی شرکت کردند و گفتند این راهپیمایی نیز یک جریان دینی است و نیازی به این هم سر و صدا از طرف «اف بی آی» نبود.»  

طالب زاده گفت :« ما سال گذشته فعالیتمان را گسترده تر و تلاش کردیم به تحریم و اقدامات ظالمانه آمریکا توجهی نکنیم چرا که زیارت اربعین امکانات و بستر گسترده ای به شمار می آید. بنابراین ما سال گذشته از بیست نفر برای شرکت در این راهپیمایی دعوت کردیم اما این بار قصد داریم از یکصد نفر دعوت کنیم و به اظهارات و تهدیدات مسئولان «اف بی آی» توجهی نمی کنیم چرا که زیارت اربعین و امکانات گسترده نهفته در آن بسیار قویتر از این دولتهای موقتی است که درحال حاضر بر سر کار هستند. آنها یکی از اتهاماتی که علیه برنامه ما مطرح می کنند این است که برنامه ما در عراق در زمان برگزاری راهپیمایی اربعین امام حسین علیه السلام برگزار شد. برای من خیلی مهم بود که بدانم چرا اینقدر به ما حساسیت دارند ، حساسیت آنها موجب شد متوجه شویم آنها همه فعالیتهای ما را رصد می کنند.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 31 فروردین 1398 - 11:37:39