آیا لشکرکشی های بنی امیه را می توان «فتوحات اسلامی» دانست؟

چهار شنبه 22 اسفند 1397 - 15:7:2

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی معتقد است سرزمین هایی که حکام غاصب بنی امیه در دوره حکومت خود به زور شمشیر تصرف کردند را نمی توان جزء «فتوحات اسلامی» دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: امامان حسن(ع) و حسین(ع) در زمان حکومت خلیفه دوم صرفا در جنگ هایی که حالت دفاعی داشته اند مانند جنگ قادسیه با سپاه ایران حضور داشته اند.

این اندیشمند اسلامی در ادامه با اشاره به لشکرکشی هایی که در زمان حکومت امویان به نام اسلام و جهاد صورت گرفت گفت: آنچه که به نام فتوحات اسلامی در زمان حکومت امویان صورت گرفت در واقع جنایت علیه بشریت و نسل کشی بود. ببینید آنها با آمازیغی ها در شمال آفریقا و با دیگر اقوام در مناطق مختلف چه رفتاری داشتند.

دکتر اسد قصیر افزود: آنچه این ها انجام دادند اجرای فرمان اسلام نبود و هدف از این لشکرکشی ها تصاحب غنائم و به اسارت گرفتن زنان و گسترده تر کردن قلمرو خود بود. این لشکرکشی ها مغایر با ارزش های اسلامی است و ما نزد خدای عز و جل از این لشکرکشی ها و کسانی که آن را انجام دادند برائت می جوییم. آنچه این افراد به نام «فتوحات اسلامی» انجام دادند در واقع «تجاوز» علیه انسانیت بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 اسفند 1397 - 14:48:14