امام هادی (ع) با نائب منحرف خود چگونه برخورد کرد؟

یک شنبه 19 اسفند 1397 - 17:14:52

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی گفت ائمه شیعه علیهم السلام به نائبان و معتمدان خود اجازه نمی دادند در بیان مقام آنان در میان مردم مبالغه کنند و امام هادی (ع) با یکی از معتمدان خود که از مسیر حق منحرف شده و به مبالغه گویی در حق این امام روی آورده بود به شدت برخورد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد هادی یوسفی غروی استاد تاریخ اسلام در برنامه «مصابیح الدجی» شبکه جهانی الکوثر گفت: ائمه شیعه علیهم السلام به نائبان و معتمدان خود اجازه نمی دادند در بیان مقام و جایگاه ائمه در میان مردم مبالغه و گزافه گویی کنند. شماری از این معتمدان از مسیر درست و از چارچوب حقیقت منحرف شدند و به همین علت بود که امام هادی (ع) وقتی انحراف یکی از این افراد را دید و مشاهده کرد که او دیگران را هم منحرف می کند و در خصوص جایگاه ائمه معصومین به مبالغه گویی روی آورده است، حکم مهدور الدم بودن این شخص را صادر کرد.

این پژوهشگر علوم اسلامی افزود: این مسئله میزان تاکید ائمه علیهم السلام را بر مقابله با هرگونه مبالغه گویی در حق خودشان و انحراف از مسیر درست نشان می دهد. زیارت «جامعه کبیره» از امام هادی (ع) یکی از تلاش های این امام بزرگوار بود تا مردم را از حرکت به سمت مبالغه در خصوص جایگاه ائمه و فراتر رفتن از مرزها باز دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اسفند 1397 - 17:14:38