​​​​​​​سوریه بر ادامه همکاری با روسیه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد

دو شنبه 24 دی 1397 - 17:9:30
  ​​​​​​​سوریه بر ادامه همکاری با روسیه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد

تهران-الکوثر: ولید المعلم وزیر خارجه و امور مهاجرین سوریه روز دوشنبه بر ضرورت ادامه و تحکیم روابط بین دمشق و مسکو جهت مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  المعلم هنگام دریافت استوارنامه الکساندر یفیموف سفیر جدید و فوق العاده روسیه در سوریه با اعلام این مطلب روابط بین دو کشور را متمایز و با ماهیت راهبردی خواند.
دو طرف در این دیدار در ارتباط با راه های افزایش بیش از پیش روابط راهبردی بین دمشق و مسکو به خصوص در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در راستای منافع دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.
گفت و گو و تبادل نظر در ارتباط با تحولات در عرصه های منطقه ای و بین المللی و اهمیت همکاری های دو کشور در ارتباط با آنها از دیگر محورهای اعلام شده در ارتباط با دیدار وزیر خارجه سوریه با سفیر جدید روسیه در دمشق است.
یفیموف ۶۰ ساله از سال ۲۰۱۳ میلادی سفیر روسیه در امارات متحده عربی بود و پیش از آن نیز عهده دار سفارت روسیه در سطان نشین عمان بود.
روسیه از 2016 به دنبال افزایش اقدامات تروریستی در سوریه با اعزام نیروهای سه گانه اقدامات موثری را برای نابودی تروریست های داعشی و تکفیری انجام داد.
قبل از ورود روسیه و ایران به صحنه درگیری های سوریه با تروریست ها حدود 80 درصد از خاک این کشور در اختیار تروریست ها بود.
با ورود دو کشور دوست سوریه به صحنه مقابله با تروریست ها اکنون این روند معکوس شده و حدود 80 درصد از خاک سوریه در اختیار دولت مرکزی این کشور است.منبع: ایرنا


دو شنبه 24 دی 1397 - 14:24:33