آغاز رزمایش عربستان و انگلیس .. نقش مخرب غرب و آل سعود بر امنیت خلیج فارس

سه شنبه 6 آذر 1397 - 14:47:56
آغاز رزمایش عربستان و انگلیس .. نقش مخرب غرب و آل سعود بر امنیت خلیج فارس

تهران - الکوثر : با وجود درخواست های جهانی برای تحریم عربستان به دلیل ارتکاب جنایات جنگی رژیم آل سعود در یمن ،رزمایش مشترک نظامیان سعودی و بریتانیایی با عنوان "پرچم سبز 2018" در پایگاه هوایی ملک فهد ریاض آغاز شده است که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این رزمایش در حالی برگزار می شود که  کشورهای غربی به ویژه انگلیس  که دومین صادر کننده سلاح به سعودی است به شدت تحت فشار افکارعمومی قرار دارند  تا ضمن تحریم تسلیحاتی ریاض از همکاری های نظامی با این کشور خودداری کنند . عربستان‌‌ با حمایت آمریکا و انگلیس ، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 علاوه بر حمله به یمن، این کشور را از زمین، دریا و هوا محاصره کرده است . عربستان اعلام کرده بود که ظرف چند روز جنگ علیه یمن را یکسره کرده و  مطامع سیاسی خود را نیز به مردم این کشور تحمیل خواهد کرد . اما با طولانی شدن این جنگ در حالی که حدود سه سال و نیم از آن می گذرد عملا" این جنگ به یک جنگ  فرسایشی تبدیل شده است و با تغییر معادلات نظامی به نفع مقاومت مردمی یمن به رهبری انصارالله شاهد شکست تدریجی ائتلاف  متجاوز سعودی در عرصه عملیاتی این جنگ هستیم که این موضوع به شدت این ائتلاف و دولتهای غربی حامی آن را نگران کرده است.

در چنین شرایطی شاهد تشدید روند تجهیز عربستان به سلاح های پیشرفته و با قدرت  تخریب و کشتار بیشتر از جانب غرب و ارتقاء روند های همکاری های نظامی میان آنها از جمله برگزاری رزمایش های مشترک میان آنها با هدف به اصطلاح تقویت بنیه نظامی عربستان بوده است  اما این اقدامات نیز نتوانسته است مانع تداوم روند شکستها و ناکامی های عربستان شود. در واقع  رایزنی های نظامی انگلیس  و عربستان و تمرینات نظامی این دو کشور بی ارتباط با شکستهای عربستان در جنگ یمن و تضعیف روحیه نظامیان این کشور نیست . 

عربستان و انگلیس در حالی اقدام به برگزاری رزمایش مشترک به منظور به اصطلاح قدرت نمایی می کنند که  رژیم آل سعود با حمایت دولتهای غربی از جمله انگلیس همچنان در باتلاق جنگ یمن که خود به راه انداخته ، گرفتار شده است . عربستان سعودی همزمان با صرف هزینه های زیاد برای برگزاری رزمایش ها ، مبالغ هنگفتی  را نیز به  خریدهای تسلیحاتی اختصاص داده است . در این زمینه می  توان به قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری می 2016 با آمریکا در قالب معامله کلان  480 میلیارد دلاری موسوم به "معامله قرن " و  قرارداد 14 میلیارد دلاری مارس 2018 با بریتانیا  برای خرید جنگنده «تایفون»  اشاره کرد.  قدرتهای غربی حساب ویژه ای بر دلارهای نفتی آل سعود باز کرده اند . همانطور که از اظهارات  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر می آید  از دید دولت های غربی  ،  حکام عربی بویژه عربستان به منزله گاو شیر دهی هستند که باید به طرق مختلف آنها را دوشید . یکی از این راهها ارئقاء همکاری های نظامی و موضوع فروش تسلیحات و برگزاری رزمایش های نظامی به هزینه حکام عربی است . شگرد اصلی غرب جهت چپاول عربستان از طریق غرق کردن حاکمیت سعودی  در رویاهای سراب گونه از جمله وعده تبدیل عربستان به قدرت منطقه است . این در حالی است که  هدف غرب تنها  برتری بخشیدن به اسرائیل در منطقه و تبدیل بیشتر کشورهای عربی به پایگاههای جاسوسی و اطلاعاتی  و نظامی آنان  در منطقه است.   

نکته مهم  آن است که بریتانیا  هم مانند دیگر کشورهای غربی تولید کننده سلاح ، دنبال فروش بیشتر تسلیحات خود است و اساسا حقوق بشر هیچ جایگاهی در نزد این مدعیان حقوق بشر ندارد و به این مقوله دیدگاه ابزاری دارند.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 6 آذر 1397 - 14:47:44