نظر مقتدی صدر درباره جلسه امروز پارلمان عراق ؛ مهمترین اسامی وزیران احتمالی

چهار شنبه 2 آبان 1397 - 13:16:0
نظر مقتدی صدر درباره جلسه امروز پارلمان عراق ؛ مهمترین اسامی وزیران احتمالی

تهران- الکوثر: رییس جریان صدر به برگزاری نشست امروز پارلمان عراق برای دادن رای اعتماد به کابینه پیشنهادی عادل عبدالمهدی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مقتدی صدر امروز چهارشنبه در توئیتی نوشت : نه به رای‌گیری سری و تقسیم غنایم، نه به سهم‌خواهی طایفه‌ای و بازگشت چهره‌های قدیمی و نه به سیطره خارجی و فاسد و فاسدان .

وی افزود : مردم خواهان اصلاح نظام از طریق یک دولت پدرانه سالم و پاک با افراد تکنوکرات مستقل که نخست وزیر مکلف بدون فشار احزاب و فراکسیون‌ها بر آن نظارت داشته باشد، هستند.

صدر خطاب به گروه‌های سیاسی گفت ملت به آزادی و کرامت چشم دوخته و هرگز ساکت نخواهد ماند.

تلویزیون رسمی عراق اعلام کرده بود که پارلمان امروز چهارشنبه برای دادن رای اعتماد به کابینه پیشنهادی عادل عبدالمهدی جلسه برگزار می‌کند.

مهمترین اسامی وزیران احتمالی

یک منبع پارلمانی عراقی از مطرح ترین اسامی نامزدهای پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌هایی خبر داد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر مکلف آنها را به پارلمان معرفی می‌کند تا رای اعتماد بگیرد.

این منبع به السومریه گفت بحث و بررسی‌ها و گفت‌وگوهای مستمری میان فراکسیون‌ها برای رسیدن به تفاهمات نهایی درباره ترکیب کابینه وزارتی جریان دارد و تا حدود زیادی به نتیجه رسیده است.

وی افزود: قصی السهیل برای آموزش عالی و پژوهش علمی،‌ثامر الغضبان یا کریم الحطاب برای وزارت نفت، خالد شوانی برای وزارت دادگستری، وزارت دارایی هم برای حزب دموکرات بارزانی قطعی شده که فواد حسین یا هوشیار زیادی دو نامزد مطرح برای تصدی آن هستند.

وی گفت : برای وزارت مهاجرت و مهاجران، فیان دخی از حزب دموکرات نامزد شده و وزارت دفاع هم دو نامزد به نام‌های نجم الجبوری و هشام الدراجی دارد.


چهار شنبه 2 آبان 1397 - 13:5:39