انصارالله: جنایت صنعاء در اکتبر ۲۰۱۶، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است

دو شنبه 16 مهر 1397 - 21:7:51
انصارالله: جنایت صنعاء در اکتبر ۲۰۱۶، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است

تهران- الکوثر: عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسب دومین سالگرد بمباران مراسم ختم در صنعاء از سوی ائتلاف سعودی گفت که «این کشتار، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی و در راس آن سازمان ملل است که در قبال آن سکوت پیشه کرد.»

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در هشتم اکتبر سال ۲۰۱۶، مراسم ختمی را در صنعاء بمباران کرده بودند که در پی آن بیش از ۷۰۰ نفر از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند.

مسئولان انصارالله هر ساله به مناسبت گرامیداشت شهدای این حمله، مراسم برگزار و در آن سخنرانی می‌کنند.

 «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله امروز دوشنبه به مناسبت دومین سالگرد این «جنایت» سخنرانی کرد و گفت: کشتار شرکت‌کنندگان در مراسم ختم در صنعاء به صورت عمدی صورت گرفت.

وی افزود: این جنایت، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی و در راس آن سازمان ملل است که در قبال آن سکوت پیشه کرد.

الشامی به المیادین گفت: ما با طرف‌های یمنی به جزء احزابی مانند «الاصلاح»(حزب اخوانی وابسته به عربستان) که تصمیمات آن از خارج گرفته می‌شود، همکاری داریم.

وی تاکید کرد: به حزب الاصلاح تا زمانی که تصمیماتش از خارج گرفته و به آن دیکته شود، نزدیک نمی‌شویم.

حزب الاصلاح یمن که از مدت‌ها پیش روابط گسترده با القاعده داشت، همزمان با آغاز تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، روابط خود را با این سازمان تروریستی علنی کرده است.

 روزنامه الاخبار لبنان در این باره نوشت: حزب الاصلاح به علت ارتباط با عربستان یا وابستگی به آن، روابط خود با القاعده را به سوریه نیز کشانده است، این حزب صدها تن از عناصر خود را به سوریه فرستاد.

الاخبار می‌گوید که عناصر الاصلاح پس از استقرار در جنوب یمن طی سال‌های 2011 و 2014، اردوگاهی را جهت آموزش در استان عدن ایجاد کرده و از طریق ترکیه به اراضی سوریه فرستادند.

 


دو شنبه 16 مهر 1397 - 21:7:28