پارلمان اروپا به رأي مي گذارد؛ ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان

چهار شنبه 11 مهر 1397 - 13:4:8
پارلمان اروپا به رأي مي گذارد؛  ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان

تهران- الکوثر: بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا خواهان ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات عربی متحده هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پارلمان اروپا محدود کردن صادرات سلاح به عربستان سعودی را بررسی کرد. 
پارلمان اروپا اوضاع یمن را بررسی کرد و قرار است روز پنج شنبه برای مصوبه ای درباره یمن در پارلمان اروپا رای گیری شود. 
پارلمان اروپا پیش از این از فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته بود طرحی را برای متوقف کردن صادرات سلاح از کشورهای اروپایی به عربستان و امارات به علت نقض قواعد انسانی بین المللی از سوی این دو کشور، ارائه کند. 
از سوی دیگر، فساد در پرونده فروش تانک های فرانسوی به امارات فاش شد.

معاون رئیس پارلمان اروپا تاکید کرد بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا خواهان ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات عربی متحده هستند. 
کاستالدو فابیو ماسیو در مصاحبه با این شبکه گفت: من و بسیاری از همتایانم در پارلمان اروپا معتقديم باید قانونی صادر شود که همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از صادرات سلاح به عربستان و دیگر کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن، منع کند. 


ماسیو افزود: در واقع این مسئله جدید نیست و پارلمان اروپا پیش از این هم دو مصوبه برای ممنوعیت کامل صادرات سلاح به عربستان داشت. ما موضع کامل و فراگیری در این باره داریم. نظر من و بسیاری از نمایندگان آن است که اوضاع میدانی در یمن در حد فاجعه انسانی است و حقوق بشر در این کشور نقض شده است. ما به دنبال ابتکار جدیدی هستیم که معیارهای صادرات سلاح به کشورها را محدود کند و در نتیجه فروش سلاح به عربستان به طور کامل متوقف شود. هدف از این کار آن است که تضمین شود از این سلاح ها در جنگ یمن استفاده نخواهد شد.


چهار شنبه 11 مهر 1397 - 12:58:29