اندیشمند اسلامی فاش کرد:

37 بار اشتباه علمای وهابی در تشخیص هلال ماه!

چهار شنبه 4 مهر 1397 - 16:42:34
37 بار اشتباه علمای وهابی در تشخیص هلال ماه!

تهران- الکوثر: استاد علوم اسلامی گفت علمای وهابی به 37 بار اشتباه در تشخیص هلال اول رمضان یا اول شوال اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر با تشریح علت بی اعتمادی امت اسلامی به علمای وهابی گفت: علمای وهابی که پیروان ابن تیمیه و محمد عبدالوهاب بنیانگذاران تفکر تکفیری هستند، 220 سال است که تفکر تکفیری را گسترش می دهند و سنی ها و کل امت اسلامی را تکفیر می کنند و فقه جنایتکارانه خود را ترویج می دهند. ما به این افراد و به دین آنها اعتماد نداریم و معتقدیم آنها منحرف هستند.

این اندیشمند اسلامی افزود: در ماجرای تشخیص هلال ماه، تصاویر ویدئویی به دست من رسیده است که در آن یک منجم سعودی اعتراف می کند کمیته شرعی متشکل از مفتیان وهابی تاکنون 37 بار در تشخیص هلال ماه اشتباه کرده به طوری که حکم به عید فطر داده ولی عید نبوده یا حکم به آغاز ماه رمضان داده ولی رمضان نبوده است.

استاد اسد محمد قصیر افزود: من این افراد را تکفیر نمی کنم ولی به آنها اعتماد ندارم. من مشکلی با نماز خواندن پشت سر آنها ندارم ولی عدالت آنها را نمی پذیرم. چگونه می توان به عدالت فقهایی باور داشت که گوش به فرمان سلطان هستند؟ علمایی که بر درگاه پادشاهان می ایستند بدترین علما هستند. فقهای وهابی که 220 سال است طبق خواست آل سعود فتوای قتل مردم و مباح بودن خون آنها را صادر کرده اند و حج را به سرقت برده اند و آن را به عبادتی فردی تبدیل کرده اند و مرتکب جنایت شده و اماکن مقدس را تخریب کرده اند قابل اعتماد نیستند. اینها فقیه واقعی و عادل نیستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 مهر 1397 - 16:40:54