فلاحت پیشه درگفتگو با الکوثر: مردم ایران در مقابل تهدیدات ایستاده اند و این آمریکایی ها هستند که به سمت مذاکره می آیند

دو شنبه 22 مرداد 1397 - 22:56:5
 فلاحت پیشه درگفتگو با الکوثر: مردم ایران در مقابل تهدیدات ایستاده اند و این آمریکایی ها هستند که به سمت مذاکره می آیند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با شبکه الکوثر به موضوعات مختلف درزمینه سیاست خارجی و داخلی ایران اشاره کرد..

فلاحت پیشه درگفتگوبا برنامه لقاء خاص شبکه الکوثر ضمن اشاره به وظایف کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، به تهدیدات خارجی ضدایران اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از جنگ روانی رسانه ای علیه ایران یک فضای روانی است وتاریخ هم این را اثبات کرده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران درحملات تروریستی بیش از هفده هزار شهید داده اند، گفت: آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل اتهامات بی اساسی را به ایران وارد می کنند درحالی که همین مدعیان، خود عامل کشتار مردم آزاده جهان هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درمورد تهدیدهای ترامپ علیه ایران هم تاکید کرد: تهدیداتی که توسط آمریکایی ها مطرح شده بیشتر تحریم است که البته ما راهکار مقابله با آن را داریم و تجربه ثابت کرده  است تحریم ها اثری ندارد .

وی تصریح کرد: ازلحاظ توان و مقاومت نشان داده ایم که می ایستیم و مهم ترین توان ما هم وحدت ملی است که درکشور شکل گرفته و مردمی که شرایط را درک می کنند .

وی افزود: ایران دیگر کشوری محصور نیست و ما قدرتی هستیم که درتاریخ روابط استعماری منطقه توانستیم یکسری بحران های منطقه ای را با موفقیت به پایان برسانیم و از برادران دینی خودمان در سوریه و عراق دفاع کنیم اینها مواردی هستند که آمریکایی ها را ناراحت کرده است.

فلاحت پیشه گفت: ایرانی ها در مقابل تهدیدات ایستاده اند ولی آمریکایی ها هستند که به سمت مذاکره می آیند شما در مجموعه مصاحبه های ترامپ می بینید او یکباره درخواست مذاکره کرد کما اینکه پمپئو وزیرخارجه چندساعت پس از ترامپ آمد و مذاکره باشرط را مطرح کرد. برخی بازیگران مثل رژیم های مرتجع عرب ویا مثلا رژیم صهیونیستی درمورد ایران آدرس غلط می دهند .

وی بااشاره به واکنش سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به تهدیدات ترامپ گفت: آمریکایی ها خود بهتر می دانند قدرت ایران چقدراست . بارها ایرانی ها حتی در نجات نظامیان آمریکایی از مهلکه جنگ با داعش موثر بوده اند و این مسائل را ترامپ می داند.

وی با بیان اینکه عدم اطمینان به آمریکا از گذشته واز زمان امام راحل وجود داشته  است والان هم مقام معظم رهبری تاکید کرده اند به آمریکا نباید اعتماد کرد، گفت: این عدم اعتماد در برجام و با خروج آمریکایی ها از ان کاملا مشخص شد . آمریکا باید واقعیت ایران را به رسمیت بشناسد .

فلاحت پیشه ادامه داد: بعد از دهه 1990 میلادی دنیا به سمت چند جانبه گرایی حرکت کرد وخیلی از معاهدات بین المللی مانند برجام را در دنیا شکل داد البته درزمان بوش پسرهم دنیا وارد فضای چالشی شد اما درزمان اوباما برگشت ، ترامپ این نظم را اکنون برهم زده و کشورها را دچار چالش جدی کرده است واین تحمیل افراط گرایی است البته هزینه های زیادی برای خود آمریکا هم دارد .

وی تصریح کرد: ایران را نمی شود تحریم کرد و ما به اندازه خود می توانیم نفت صادر کنیم و از طرفی خیلی ازکشورهای دنیا تحریم های آمریکا را نمی پذیرند ولی امریکایی ها همچنان به تلاش های مذبوحانه خود و یارگیری ادامه می دهند.

وی درباره بسته پیشنهادی اروپایی ها هم گفت: اتحادیه اروپا بسته پیشنهادی ارائه کرد ولی وارد فضای عملیاتی و زمان بندی نشده و مبادلات بانکی و مالی و سرمایه گذاری شکل نگرفته است ولی درعمل ما منتظریم و با سفرای اروپایی مذاکراتی داشته ایم .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایران راهبردی برای نفوذ درمنطقه ندارد و با دعوت کشورهای میزبان دعوت شده وخارج شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین تلاش را برای حفظ تمامیت ارضی کشورهایی مانند عراق و سوریه و نیز سرکوب تروریسم داعش انجام داده است .

وی همچنین خاطرنشان کرد: بخش اعظم اتهامات حقوق بشری علیه ایران با انگیزه سیاسی مطرح می شود و نباید به ان توجهی داشت . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 22 مرداد 1397 - 22:25:24