آغاز فعالیت دانشگاه حران ترکیه در الباب سوریه

یک شنبه 14 مرداد 1397 - 15:40:46
آغاز فعالیت دانشگاه حران ترکیه در الباب سوریه

تهران- الکوثر: دانشگاه "حران" ترکیه از ماه آتی میلادی فعالیتش را در شهر "الباب" سوریه آغاز و به دانشجویان این مناطق خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   دانشگاه "حران ترکیه" قصد دارد فعالیت‌های خود را ماه آتی میلادی در شهر "الباب" سوریه آغاز و به هزاران تن از دانشجویان سوری خدمات آموزشی ارائه دهد.

دانشکده‌های این دانشگاه در شش رشته به "الباب"منتقل شدند و قرار است به زودی افتتاح شوند. همچنین کنفرانس‌ها در این دانشگاه به زبان‌های ترکی، عربی و انگلیسی خواهد بود.

در همین راستا، رمضان تاشالان، رئیس دانشگاه "حران" ترکیه خاطرنشان کرد: مقدمه‌چینی‌ها برای افتتاح این دانشگاه در حال اتمام است و ترکیه از آغاز بحران سوریه به شهروندان سوری خدماتی را ارائه داده است و اکنون برای ملت این کشور در مناطق امن‌شان دانشگاه تاسیس می‌کند.

تاشالان در ادامه افزود: شش رشته تخصصی‌ای که در این دانشگاه تدریس خواهد شد، همگی جز رشته‌های مهندسی بوده و عبارتند از برق، عمران، صنایع و کشاورزی و حفاظت از گیاهان.

وی همچنین تصریح کرد: دانشکده دو رشته فیزیک و شیمی نیز در این دانشگاه افتتاح خواهد شد و این دانشگاه در هر رشته ۳۰ دانشجو جذب می‌کند.

رئیس دانشگاه ترکیه اظهار داشت: دانشجویان در دو سال اول و دوم در دانشکده سوریه و در سال سوم و چهارم در مقر این دانشگاه در ترکیه تدریس خواهند شد.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 14 مرداد 1397 - 15:25:59

دسته بندی :