سخنگوی سپاه تشریح کرد: نیرنگ صهیونیست ها برای ایجاد شکاف در جبهه مقاومت

دو شنبه 8 مرداد 1397 - 18:2:32

تهران- الکوثر: سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت با آزادشدن بخش اعظم خاک سوریه و ناامید شدن صهیونیست ها از عوامل تروریستی مورد حمایت خود در این کشور، صهیونیست ها بر ایجاد شکاف در محور مقاومت متمرکز شده اند تا شاید از این طریق بتوانند به اهدافشان دست یابند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار سرتیپ رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران و رئیس کمیته انتفاضه و قدس در گفتگویی اختصاصی با شبکه جهانی الکوثر در قالب برنامه «لقاء خاص» با اشاره به پیروزی های پیاپی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشور علیه تروریسم گفت: صهیونیست ها پس از بسته شدن پرونده گروهک داعش و آزاد شدن بخش اعظم خاک سوریه از سیطره تروریست ها احساس کردند سرمایه گذاری هایشان روی تروریست ها در سوریه برای تضمین امنیت شان به سختی شکست خورده است. بنابراین توطئه دیگری تدارک دیدند و اکنون به فکر بیرون راندن کسانی هستند که به ارتش و ملت سوریه برای حفظ یکپارچگی سوریه و بازگشت امنیت و صلح به آن کمک کردند. در همین چارچوب صهیونیست ها و حامیان آنها شبانه روز در رسانه هایشان برای تحقیر ملت سوریه تلاش می کنند و در بوقهای تبلیغاتی خود اعلام می کنند پیروزی بر گروه های مسلح نتیجه حضور نیروهای ایرانی و لبنانی در سوریه بود و نیروهای سوریه توان رویارویی با این گروه ها را نداشتند. آنها با این کار تلاش می کنند بین نیروهای مقاومت شکاف ایجاد کنند تا از این طریق امنیت رژیم خود را تقویت کنند. آنها بر بازگشت نیروهای حزب الله لبنان به داخل کشورشان و خروج مستشاران ایرانی از خاک سوریه متمرکز شده اند. اما واقعیت این است که هرچند حضور مستشارانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای حزب الله لبنان تاثیر زیادی در دستیابی به پیروزی بر تروریست ها در سوریه داشت ولی برخلاف ادعای رسانه های آمریکایی و صهیونیستی، ارتش و ملت سوریه نقش اصلی را در این پیروزی ها ایفا کردند.

همسو شدن برخی رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی:

سخنگوی سپاه پاسداران در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به موضع اردن در مناقشه فلسطین و بحران سوریه گفت: بر هیچ کس پوشیدن نیست که در سال های اخیر اردن نقش شرافتمندانه ای در حمایت از ملت فلسطین و آرمان آن در برابر تجاوزات مکرر صهیونیست ها ایفا نکرده است. همچنین مقامات اردن نقش سازنده ای در حمایت از ملت سوریه در بحران ایجاد شده در این کشور ایفا نکردند و احتمالا این رفتار آنها ریشه در نگرانی آنها از سلطه رژیم صهیونیستی بوده است... به طور کلی ما شاهد هستیم رژیم های عربی منطقه پذیرفته اند که رژیم صهیونیستی به یکی از بازیگران در منطقه و کشوری در منطقه تبدیل شده است در حالی که افکار عمومی امت اسلامی هنوز هم چنین طرز فکری را گناهی نابخشودنی می داند. به نظر من یکی از علل جسارت آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس و مطرح کردن طرح معامله قرن، همین سستی حاکمان عرب و سکوت آنها در برابر جنایات صهیونیست ها است. معامله قرن به معنای تثبیت موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و موافقت رسمی کشورهای اسلامی و فلسطینی ها با ادامه حیات این رژیم اشغالگر است.

پاسخ ایران به تهدیدات، شامل آمریکا و صهیونیستها و متحدان منطقه ای آنها می شود:

سردار رمضان شریف در ادامه این مصاحبه درباره روابط پرتنش کنونی برخی کشورهای عربی با جمهوری اسلامی گفت: طی چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دوره دفاع مقدس ما تجربیات گرانبهایی کسب کردیم و مشاهده کردیم که آمریکایی ها و صهیونیست ها و متحدان منطقه ای آنها جبهه ای علیه انقلاب اسلامی ایجاد کرده اند. درست است که برخی کشورهای منطقه در برخی موارد موضعی متفاوت از اربابانشان اتخاذ کرده اند ولی در مجموع آنها همگی از رژیم صدام حسین در تجاوز به ایران حمایت کردند. این کشورها همچنین از گروهک هایی مثل جیش العدل و منافقین خائن حمایت کردند و همواره با صهیونیست ها و آمریکایی ها در توطئه علیه انقلاب اسلامی همسو بودند. با این حال مقامات جمهوری اسلامی در زمان حیات امام خمینی و در دوره رهبری آیت الله خامنه ای تاکنون همواره به دنبال فرصتی بودند تا کشورهای عربی آن سوی خلیج فارس را آگاه و از خواب غفلت بیدار کنند تا دست از ایجاد مزحمت برای جمهوری اسلامی بردارند در دنبال رو صهیونیست ها نباشند. فرصت های مختلفی در دوره های مختلف به این کشورها داده شد ولی متاسفانه آنها مسیر خود را اصلاح نکردند و کینه نهفته علیه جمهوری اسلامی را در دل خود نگه داشتند و حتی گاهی آن را علنی کردند. از سوی دیگر جمهوری اسلامی با درس گرفتن از دوره دفاع مقدس به تقویت توان خود پرداخت و اکنون اگر ایران احساس تهدید کند، قطعا آمریکایی ها و صهیونیست ها و حامیان آنها خارج از چارچوب قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی نخواهند بود. ما همه امکانات لازم را برای وارد کردن ضربه قاطع و سریع فراهم کرده ایم و بخشی از این امکانات را در رزمایش های نیروهای مسلح به ویژه نیروهای سپاه پاسداران به نمایش گذاشتیم. بعید می دانیم که دشمنان ما حتی از بخشی از امکانات و توانایی های نظامی بازدارنده ما اطلاع داشته باشند.

وظایف و ماموریت سپاه پاسداران:

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در ادامه این مصاحبه درباره ماموریت و وظایف سپاه پاسداران گفت: بخش اعظم ماموریت ما در بخش دفاعی و امنیتی جنبه اجرایی دارد که در زمان مناسب و سریع که نظام اسلامی تصمیم بگیرد به آن عمل می شود. سرلشکر قاسم سلیمانی و سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه به طور رسمی اعلام کرده اند آماده برای اجرای تصمیم های مقامات جمهوری اسلامی و در رأس آنها جناب رئیس جمهور هستند و مقدمات آن را فراهم کرده اند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه نیروهای سپاه پاسداران از هر فرصتی برای توسعه توانایی دفاعی و نظامی خود استفاده کرده اند و به نظرمن دشمن متوجه شده است که ما آنچه را بخواهیم اجرا خواهیم کرد.

سردار رمضان شریف در ادامه تشریح ماموریت های سپاه پاسداران افزود: مهم ترین مسئولیت شرعی و دینی و عقلی ما این است که به آمریکایی ها و مزدوران آنها اجازه ندهیم به اهداف خود در منطقه دست یابند. کمک های مشاوره ای ما به هواداران انقلاب اسلامی در منطقه پیام شفاف و روشنی به دشمنان است. ما هیچ گاه چشم طمع به خاک دیگر کشورها نداشته ایم ولی به ملت های تحت ستم مثل ملت یمن که زیر حملات آمریکایی ها و ائتلاف مورد حمایت آنها قرار دارد، یا ملت محاصره شده فلسطین، یا ملت سوریه یا ملت مظلوم عراق که به دنبال استقلال است، به درخواست دولت رسمی این کشورها کمک می کنیم.

موشک های یمنی ها ریشه در توانایی داخلی آنها دارد:

سخنگوی سپاه پاسداران با رد اتهامات درباره ارسال موشک از ایران به یمن گفت: در بین کشورهای منطقه خاورمیانه، یمن از زمینه و امکانات مناسب برای تقویت توان موشکی خود برخوردار بود به ویژه که روابطی نزدیک با اتحاد شوروی سابق داشت. یمنی ها قبلا نیز از موشک و توانایی موشکی برخوردار بوده اند و اکنون بخاطر نیازشان به توسعه این توانایی پرداخته اند و توانسته اند به شکل مناسب و در زمان مناسب از این توانایی خود استفاده کنند. ادعاهایی که درباره ارسال موشک از ایران به یمن مطرح می شود صرفا تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که علیه مردم مسلمان یمن صورت می گیرد. سعودی ها با این تلاش ها به جایی نخواهند رسید.

آمریکایی ها در خلیج فارس بر سر عقل آمده اند:

سردار رمضان شریف درباره تنش هایی که احیانا بین نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس به وجود می آمد و علت کاهش این تنش ها در یکسال اخیر گفت: در سال های قبل گشتی های نیروی دریایی سپاه پاسداران هنگام محافظت از قلمرو دریایی ایران بارها به شناورهایی که از تنگه هرمز و خلیج فارس عبور می کردند نزدیک شدند و گاهی هشدارهایی به آنها داده شد تا وارد قلمرو دریایی ایران نشوند. چنین گفتگوها و تنش هایی با شناورهای آمریکایی نیز بارها تکرار شده بود که تازه ترین مورد آن به بازداشت ملوانان آمریکایی و آزاد کردن آنها پس از عذرخواهی منجر شد. از زمان وقوع این حادثه تاکنون ما شاهد رفتار عقلانی تر نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم. اگر این گونه تنشها کاهش یافته ناشی از آن است که آنها به جدیت ایران پی برده اند ولی در عملکرد گشتی های سپاه پاسداران و بازرسی از شناورها هیچ تغییری صورت نگرفته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 8 مرداد 1397 - 12:17:13