آغاز نخستین سفر برجامی ظریف پس از خروج آمریکا از برجام

یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 8:48:14
آغاز نخستین سفر برجامی ظریف پس از خروج آمریکا از برجام

تهران- الکوثر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شنبه شب در رأس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی نخستین سفر خود را به منظور رایزنی درباره شرایط حفظ برجام پس از خروج آمریکا از آن، به مقصد پکن پایتخت چین آغاز کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اعضای این هیئت را مقاماتی از وزارت نفت، صنعت و معدن، بانک مرکزی، راه و شهرسازی، سرمایه‌گذاری خارجی و مدیرانی از وزارت خارجه و نیز مجید تخت روانچی معاون سیاسی رییس جمهور تشکیل می دهند. ظریف قرار است در این سفر با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

ظریف همچنین قرار است در پایان سفرش به چین به روسیه و بلژیک نیز سفر و با مقامات این کشورها و اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

مذاکره با وزیران امور خارجه انگلیس، آلمان، فرانسه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در جریان سفر وزیر خارجه ایران به بروکسل انجام می‌شود.

در این دیدارها قرار است تازه ترین تحولات و موضوعات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و پنج کشور بدون حضور آمریکا بررسی شود.

براساس گزارش رسانه‌ها و مواضع مقامات ایران و اروپا، یکی از مهمترین محورهای مذاکرات وزیران خارجه ایران با سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بررسی چگونگی تامین منافع اقتصادی و سیاسی ایران از برجام پس از خروج آمریکا از این توافقنامه است.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در سخنانی اعلام کرد آمریکا از برجام خارج می‌شود، کشورهای اروپایی عضو گروه 1+5 اعلام کردند که به ماندن به این توافق ادامه می‌دهند و از ایران نیز خواستند تا با قدرت در این توافق بماند. ایران تامین منافع خود را بر اساس برجام، شرط باقی ماندن در این توافقنامه اعلام کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 8:48:6