چرا امام موسی بن جعفر(ع) را «راهب آل محمد» نامیدند؟

دو شنبه 27 فروردین 1397 - 14:18:0
چرا امام موسی بن جعفر(ع) را «راهب آل محمد» نامیدند؟

تهران- الکوثر: «شیخ صالح الکرباسی» پژوهشگر علوم اسلامی گفت عبادت زیاد امام موسی بن جعفر(ع) و خشوع در برابر حق تعالی در زندان و در حالی که با غل و زنجیر بسته شده بود، موجب شد زندانبانان به ایشان لقب «راهب» به معنای «بریده از دنیا» بدهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این استاد و پژوهشگر حوزه در گفتگو با برنامه «مصابیح الدجی» شبکه جهانی الکوثر گفت: تردیدی نیست که قطع ارتباط با دنیا و عزلت گزینی در اسلام جایی ندارد زیرا اسلام دین زندگی است که دنیا و آخرت را در خود دارد و به همه غرایز انسان اهمیت می دهد، همان طور که به عبات و نیایش به درگاه خداوند اهمیت می دهد.

صالح الکرباسی درباره علت نامیده شدن امام موسی بن جعفر(ع) به عنوان «راهب آل محمد» گفت: حاکمان عباسی چنین توصیفی برای امام کاظم (ع) به کار بردند. زمانی که هارون الرشید خلیفه عباسی به زندان سرکشی می کرد، سجده طولانی امام (ع) را دید و گفت «این راهب بنی هاشم» است و لقب «راهب» برای امام موسی بن جعفر از اینجا آمده است.

این پژوهشگر اسلامی افزود: امام موسی کاظم(ع) دیگر وظایفش را ترک نمی کرد تا به عبادت بپردازد ولی زندان شرایطی برای ایشان ایجاد کرد که از دیگر امور فارغ شود و به عبادت بپردازد. طبعا اگر امام کاظم (ع) خارج از زندان بود به زندگی عادی می پرداخت بدون آن که از عبادت غافل شود بلکه هر عملی را در جای خودش انجام می داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 فروردین 1397 - 14:17:31