نقش فقها در نظام اسلامی از دیدگاه اندیشمند برجسته اسلامی

چهار شنبه 23 اسفند 1396 - 11:3:41
نقش فقها در نظام اسلامی از دیدگاه اندیشمند برجسته اسلامی

تهران- الکوثر: شیخ اسد محمد قصیر گفت فقها در سایه حکومت ولی فقیه نقش مهمی در کمک کردن و یاری رساندن به ولی فقیه و نظام اسلامی ایفا می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این اندیشمند برجسته اسلامی در گفتگو با برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر درباره نقش دیگر فقها در حکومت ولی فقیه و نظام اسلامی گفت: بدون شک دیگر فقها نقش های مهمی در این زمینه ایفا می کنند که نخستین آنها، نقش مشورتی است.

شیخ اسد محمد قصیر افزود: ولی فقیه در درجه نخست با طبقه فقها مشورت می کند و از آنها به عنوان مجلس مشورتی کمک می گیرد. ولی فقیه از پیامبر اسلام(ص) بالاتر نیست که در کارهایش با دیگران مشورت می کرد.

در درجه دوم، فقها هم باید نصیحت کنندگان به ولی فقیه باشند چرا که پیامبر اسلام (ص) نیز دین را «نصیحت کردن» توصیف کرده است. بنابراین فقها باید به وظیفه خود در زمینه نصیحت کردن حاکم در صورتی که تشخیص دهند او در امور سیاسی یا اقتصادی و دیگر مسائل مرتکب اشتباه شده است، عمل کنند.

این استاد برجسته علوم اسلامی در تشریح نقش دیگری که فقها در نظام اسلامی برعهده دارند گفت: فقها و مراجع مسئولیت بسیار بزرگی در زمینه حمایت از ولی فقیه و یاری کردن او و به طور کلی یاری رساندن به حکومت اسلامی برعهده دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 اسفند 1396 - 10:59:3