معمار تحریم‌های ایران: تحریم ها شاید به ضرر خود آمریکا باشد

پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 8:47:19
معمار تحریم‌های ایران: تحریم ها شاید به ضرر خود آمریکا باشد

تهران- الکوثر: «ریچارد نفیو»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که از او به عنوان یکی از معماران تحریم‌های آمریکا ضدایران یاد می‌شود ، در مصاحبه‌ای درباره وابستگی مفرط واشنگتن به تحریم هشدار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نفیو  در مصاحبه‌ای که متن آن روی وب‌سایت دانشگاه کلمبیا قرار گرفته در پاسخ به این سوال که آیا اعمال تحریم خطر هم به همراه دارد گفت: «یک گرایش نامناسب در تفکر سیاسی آمریکایی‌ها وجود دارد که وقتی چیزی یک بار جواب داد می‌توان از آن بارها و بارها و بارها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: «اگر ما کاری بکنیم که تجارت برای خودمان به طرق مختلف و در نقاط زیادی دشوار شود، این خطر واقعی وجود دارد که به خودمان ضرر اقتصادی یا سیاسی بزنیم. این باعث می‌شود از توان ما برای تعامل در اقتصاد جهان کاسته شده و اثربخشی تحریم‌هایمان پایین بیاید.«

سایر کارشناسان و تحلیلگران آمریکایی هم پیش از این درباره توسل مفرط سیاست‌گذاران در واشنگتن به سیاست‌های تحریمی هشدار داده‌اند.

به عنوان مثال «جارت بلنک»، مسئول سابق امور هماهنگی برجام در وزارت خارجه آمریکا چندی پیش در یادداشتی در «وال‌استریت‌ژورنال» نوشته بود استفاده موجب کاهش نفوذ آمریکا در نظام مالی دنیا می‌شود.

«بلنک»، مدعی شده اثرگذاری تحریم‌های آمریکا به دلیل جایگاه ویژه‌ای است که این کشور در مبادلات مالی بین‌المللی دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 12 بهمن 1396 - 8:47:11

دسته بندی :