پاسخ جالب شیخ الازهر به شبهه وهابیون

یک شنبه 12 آذر 1396 - 15:22:47
پاسخ جالب شیخ الازهر به شبهه وهابیون

تهران- الکوثر: شیخ الازهر برگزار شدن هر روزه نماز در مسجد النبی را پاسخ عملی به شبهه‌های تکفیری‌های وهابی دانست که مسامحه در اسلام را انکار و مقبره‌های بزرگان دینی را ویران می‌کنند و نماز خواندن در مساجدی را که ضریح بزرگان اسلام در آنها وجود دارد، باطل می‌دانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ احمد الطیب در برنامه‌ای تلویزیونی که بخشی از آن در قالب برنامه «حقائق التاریخ» شبکه تلویزیونی الکوثر بازپخش شد در پاسخ به سئوالی درباره صحیح بودن یا نبودن نماز در مکان هایی مثل مسجد زینب(س) و مسجد الحسین(ع) (در مصر) که ضریح بزرگان اسلام در آنجا قرار دارد گفت: نماز خواندن مسلمانان به مدت سیزده قرن در مسجد النبی در مدینه منوره که مقبره پیامبر اسلام(ص) در آنجا است، پاسخی عملی به این پرسش است.

شیخ الازهر افزود: اگر بگوییم نماز در مسجد الحسین باطل است زیرا در آن ضریح وجود دارد پس باید بگوییم نماز مسلمانان در مسجد النبی در طول تاریخ باطل بوده است و باید ضریح پیامبر در این مسجد ویران شود. طبعا چنین کاری جنایت و خروج از اسلام تلقی می‌شود زیرا جسارت و اهانت به پیامبر اسلام(ص) و قبر شریف ایشان است. نمازگزاران در راست و چپ و جلو و پشت ضریح پیامبر اسلام(ص) می‌ایستند و هیچ کس جرأت ندارد که بگوید نماز آنان باطل است.

شیخ احمد الطیب خاطرنشان کرد: بحمدالله برگزار شدن هر روزه نماز در مسجدالنبی پاسخی عملی به شبهه‌های کسانی است که مسامحه در اسلام را انکار و مقبره‌ها را ویران می‌کنند و نماز خواندن در مساجدی را که ضریح بزرگان اسلام در آنجا قرار دارد باطل می‌دانند. 


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 12 آذر 1396 - 15:21:18