وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد:

اتحادیه عرب کالبدی بی‌تحرک حاوی ارواح شیطانی است

سه شنبه 30 آبان 1396 - 17:59:7
اتحادیه عرب کالبدی بی‌تحرک حاوی ارواح شیطانی است

دمشق- الکوثر: منبعی در وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه عرب در نشست قاهره علیه ایران و حزب الله تاکید کرد که این اتحادیه اکنون به کالبدی بی‌تحرک تبدیل شده است که حاوی ارواح شیطانی دشمنان امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه سوریه بیانیه اخیر اتحادیه عرب را محکوم و تاکید کرد که سطح این اتحادیه اکنون به سطح حقارت‌باری تنزل یافته است.

منبعی در وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد کسانی که به اشکال مختلف به تروریست‌های تکفیری کمک کردند حق ندارند از امنیت ملی عربی سخن بگویند؛ زیرا همان ها خود تهدید واقعی علیه منافع و امنیت امت اسلامی هستند.

بر اساس این گزارش، این منبع به سانا اعلام کرد جمهوری عربی سوریه بیانیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب را محکوم و اعلام می‌کند که اتحادیه عرب به دستور دشمنان امت اسلامی و قدرت‌های زورگو و سلطه‌طلب، به ابزاری تبدیل شده است که با اموال نفت شیوخ عرب علیه امنیت و منافع امت اسلامی از آن بهره برداری می‌شود.

همچنين بخوانيد:

بیانیه شدیداللحن حزب رفاه موریتانی علیه اتحادیه عرب

نماینده پارلمان عراق بیانیه اتحادیه عرب را لکه ننگ برشمرد

به گفته این منبع، نقش ویرانگر و توطئه آمیز دارندگان اموال نفتی- که بر اتحادیه عرب تسلط یافته اند- در لیبی، سوریه، عراق، یمن و فلسطین صفحه سیاهی در تاریخ این اتحادیه ایجاد کرد که همه مبانی و اصول آن را انکار کرده و خسارت هایی به ملت های عربی و امنیت ملی آن‌ها در همه سرزمین ها وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، این منبع در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد دفاع از منافع امت اسلامی و حاکمیت و موجودیت آن‌ها و حفاظت از امنیت مشترک‌شان، با دشمن‌تراشی- که آن هم به دستور قدرت‌های بیگانه و در جهت خدمت به منافع اسرائیل- صورت نمی گیرد.

این منبع وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد کسانی که به اشکال مختلف از تروریست‌های تکفیری حمایت کردند و ملت برادر یمن را کشتار می‌کنند، در جایگاهی نیستند که از امنیت ملی عربی سخن بگویند؛ زیرا آن‌ها خود تهدید واقعی علیه منافع امت و امنیت قومی عربی هستند. همچنین، کسی که مدعی است در امور داخلی دیگر کشورهای عربی دخالت نمی کند، نباید برای هر کسی دور و نزدیک زمینه دخالت در امور داخلی دیگران را فراهم کند.

این منبع در ادامه خاطرنشان کرد ملت های عربی که شاهد توطئه‌ها در آنچه به «بهار عربی» موسوم شد، بودند، کاملا از عملکرد حزب الله و ایران در دفع خطر تروریسم تکفیری و فداکاری هایی آن‌ها در شکست توطئه ها و نیز ایستادگی در برابر تجاوزگری های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی، آگاه هستند. حقارت و رذالت اتحادیه عرب همین بس که نگاه افکار عمومی به آن به عنوان جسدی بی تحرک است که دربرگیرنده ارواح شیطانی دشمنان امت اسلامی است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 آبان 1396 - 17:58:59