نماینده پارلمان عراق بیانیه اتحادیه عرب را لکه ننگ برشمرد

سه شنبه 30 آبان 1396 - 15:27:23
نماینده پارلمان عراق بیانیه اتحادیه عرب را لکه ننگ برشمرد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فردوس العوادی»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون، در پارلمان عراق روز سه‌شنبه (امروز) تاکید کرد بیانیه اتحادیه عرب علیه حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران، هدف قرار دادن محور مقاومت در منطقه و اعلام حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی و داعشی ها و امثال آن‌هاست.

وی گفت این موضع تاسفبار عربی بخشی از جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت در منطقه است؛ زیرا همزمان با اقدام آمریکا مطرح می‌شود که برخی گروه‌های مقاومت عراق را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد این موضع اتحادیه عرب لکه ننگی بر پیشانی حکومت های عربی و کمک به رژیم غاصب صهیونیستی است که اراضی عربی را در فلسطین و مناطق جولان و دیگر مناطق غصب و اشغال کرده است.

العوادی در ادامه افزود: حکومت های عربی به اقدامات سرکوبگرانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی در فلسطین واکنش نشان ندادند و اقدام اسرائیل در حمله به اراضی عربی در سوریه و پیش از آن در لبنان غیرت آن‌ها را تحریک نکرد. این حکومت ها با گروه هایی که در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کردند به‌طور منفی برخورد کردند و خطر زرادخانه هسته‌ای اسرائیل را احساس نکردند، اما خطر موشک های ایران را احساس کردند!

وی از دولت عراق خواست بیانیه اتحادیه عرب را با شدیدترین عبارت‌ها رد کند؛ زیرا نه فقط علیه مقاومت است بلکه علیه عراق است، عراقی که بخش جدایی ناپذیر محور مقاومت است و توانست با کمک خیرخواهان و جمهوری اسلامی ایران [گروه وهابی- صهیونیستی] داعش را نابود کند. جمهوری اسلامی ایران قدرت کارآمدی است که در کنار ملت های مظلوم ایستاده است، ملت هایی که گروه‌های تروریستی که با حمایت عربستان سعودی ایجاد شدند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 آبان 1396 - 15:27:16