ماجرای هدیه فلسطین به صهیونیست‌ها توسط آل‌سعود

سه شنبه 23 آبان 1396 - 15:11:25
ماجرای هدیه فلسطین به صهیونیست‌ها توسط آل‌سعود

تهران- الکوثر: اندیشمند و پژوهشگر برجسته تاریخ و دیدگاه‌های وهابیت و صهیونیسم با اشاره به توطئه‌ها و تبانی آل‌سعود با انگلیسی‌ها تاکید کرد که بنیانگذار آل‌سعود به انگلیسی‌ها قول داده بود که فلسطین را به صهیونیست‌ها هدیه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دکتر «علی الشعیبی» در گفت‌وگوی اختصاصی با برنامه «حقائق التاریخ» (حقایق تاریخی) شبکه تلویزیونی الکوثر گفت: سال 1911 میلادی، یعنی قبل از وقوع جنگ جهانی اول، دولت انگلیس با ابن سعود هم‌پیمان شد تا کشوری با نام «آل‌سعود» تأسیس کند.

نویسنده سرشناس و صاحب ده‌ها تألیف درباره ديدگاه‌هاي وهابیت خاطرنشان کرد: انگلیس برای رسیدن به این هدف، کمک‌های زیادی به ابن سعود کرد. کمک‌های انگلیس به علت شایستگی‌های ابن سعود نبود، بلکه برعکس وی فردی شایسته نبود و انگلیس اهداف دیگری داشت و ابن سعود را ابزاری برای رسیدن به اهدافش می‌دید و او را بازیچه قرار داد؛ برای همین و بهره‌برداری از ابن سعود بود که به او کمک کرد.

 

 محمد بن عبدالوهاب

پژوهشگر تاریخ معاصر در ادامه تبانی آل‌سعود با انگلیسی‌ها علیه فلسطینی‌ها افزود: پس از جنگ جهانی اول، «عبدالعزیز بن سعود» به انگلیسی‌ها قول داد که سرزمین فلسطین را به صهیونیست‌ها بدهد. او در این راه فلسطینی‌ها را بینوایان و بیچارگان توصیف می‌کرد و تاکید می‌کرد که در دادن فلسطین به صهیونیست‌ها چیزی سد راه او نخواهد شد.

علی الشعیبی که یکی از سرشناس‌ترین کارشناسان و متخصصان رویکردها و جهت‌گیری‌های فکری ابن‌تیمیه و محمد بن‌عبدالوهاب، به شمار می‌رود در ادامه توطئه‌های آل‌سعود علیه مسلمانان و در صدر آن‌ها فلسطینی‌ها تاکید کرد: پس از پایان جنگ جهانی اول، عبدالعزیز بن سعود، تصمیم گرفت سرزمین فلسطین را مانند ارث پدری خود به صهیونیست‌ها بخشد. از نظر او سرزمین فلسطین مانند گوسفندی بود که او درصدد اهدای آن به شیوخ عرب بود.

وی که در گذشته مدتی را به عنوان مشاور علمی پادشاه عربستان فعالیت می‌کرد در ادامه تصريح کرد: عبدالعزیز بن سعود به انگلیسی‌ها تعهد داد که سرزمین فلسطین را که قبله اول مسلمانان در آن قرار دارد، را به صهیونیست‌ها بخشد، سرزمینی که ملت آن به نبی اکرم (ص) و صحابه ایشان علاقه وافری دارند و البته که مقبره بسیاری از صحابه نیز در این سرزمین قرار گرفته است.

پژوهشگر ارشد تاریخ وهابیت پیشتر نیز در این برنامه شبکه الکوثر تاکید کرد که اختلاف فاحشی بین دیدگاه‌های وهابیت با دیدگاه و رویکردهای اهل تسنن وجود دارد.

ابن تيميه

وی خاطرنشان کرد که ابن تیمیه از همان روزهای اول سخنانی ایراد که بیانگر فاصله فاحش و دوری زیاد او از اهل تسنن و کتب چهارگانه اهل سنت است. او در نوشته‌های خود علیه اهل تسنن و چهار امام سنی موضع‌گیری کرده است.

تحلیلگر تاریخ معاصر وهابیت و صهیونیسم در ادامه موشکافی‌های خود تصریح کرد: ابن تیمیه نه اصول مذهب سنی را قبول نداشت و نه فروع آن را.

وی درباره متزلزل بودن دیدگاه‌ها و نفاق ابن تیمیه در رویکردهای علمی‌اش نیز گفت: ابن تیمیه در دیدگاه‌هایش دچار سستی و شکنندگی بود.

پ‍ژوهشگر ارشد دیدگاه‌های وهابی‌ها تاکید کرد: ابن تیمیه که مرجع و منبع اول و آخر وهابیت به شمار می‌رود، گاهی از امام شافعی انتقاد می‌کرد و گاهی از امام حنبلی. او گاهی اعلام می‌کرد که به مذهب حنبلی گرایش دارد و گاهی نیز مدعی بود که به شافعی گرایش دارد. بنابراین، او در عقاید خود دچار سستی و شکنندگی بود.

همچنين بخوانيد:

وهابی‌ها از اهل سنت نیستند

پیامبر اسلام(ص) پیدایش وهابیت را پیش بینی کرده بود

شایان اشاره است که دکتر علی الشعیبی سال 1945 در شهر رقه سوریه دیده به جهان گشود. وی از محققان، نویسندگان و صاحبنظران برجسته و سرشناس در مطالعات مربوط به دیدگاه‌ها و انحرافات فکری، اخلاقی و سیاسی «ابن تیمیه» و «محمد بن عبدالوهاب» است. او از شاگرادان خاص «ناصرالدین عبدالوهاب»، از وهابی‌های شناخته‌شده در جهان بود. او از سال 1983 تا 1978 ریاست مرکز پژوهش‌های بین‌المللی ملک فیصل را عهده دارد بود و به عنوان مشاور پادشاه عربستان سعودی فعالیت می‌کرد.

شعیبی پس از سال‌ها تحقیق و تفحص در علوم دینی و مراجع اسلامی در سال 1987 میلادی، گرایش‌ها و دیدگاه‌های وهابیت را ترک کرد و سپس به تألیف و نگارش صدها کتاب و مقاله درباره باطل و منحرف بودن دیدگاه‌های وهابیت پرداخت.

شعیبی که فقط بیش از 164 جلد کتاب دربارها وهابیت و دیدگاه‌های باطل و ناراست آن نگاشته است، امروز یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌هایی است که از توطئه‌ها و تبانی‌ها و انحرافات فکری، عقیده‌ای، اجتماعی و سیاسی وهابیت و آل‌سعود پرده بر می‌دارد.

وی قرار است در برنامه آینده حقائق التاریخ نیز از ابعاد دیگری از توطئه‌های وهابیت و صهیونیسم علیه جهان اسلام پرده بردارد.


سه شنبه 23 آبان 1396 - 15:3:29