خطيب مسجد اموي دمشق:

پیامبر اسلام(ص) پیدایش وهابیت را پیش بینی کرده بود

جمعه 12 آبان 1396 - 12:7:32
پیامبر اسلام(ص) پیدایش وهابیت را پیش بینی کرده بود

دمشق- الکوثر: «شیخ مأمون رحمه» خطیب و امام جماعت مسجد اموی دمشق گفت پیامبر اسلام (ص) در یکی از احادیث خود پیدایش وهابیت را در سرزمین نجد پیش بینی کرده و آن را «شاخ شیطان» توصیف کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خطیب مسجد اموی دمشق با شرکت در برنامه «حقائق التاریخ» این شبکه تلویزیونی گفت: در روایتی آمده است که پیامبر اکرم (ص) روزی در میان یاران خود فرمود: «خداوندا سرزمین یمن و شام را بر ما مبارک گردان». از آن میان کسی پرسید؛ پس سرزمین نجد چطور؟ پیامبر دعای خود را تکرار کرد: «خداوندا سرزمین یمن و شام را بر ما مبارک گردان». آن شخص دوباره پرسید؛ ای پیامبر سرزمین نجد چطور؟ پیامبر پاسخی نداد و باز دعای خود را تکرار کرد. باز پرسیده شد؛ ای پیامبر! پس سرزمین نجد را چرا نمی گویی؟ پیامبر در جواب گفت: از سرزمین نجد «شاخ شیطان» بر خواهد آمد.

شیخ مأمون رحمه افزود: وقتی که تاریخ وهابیت را می خوانیم، که تجلی گاه نظریات ظالمانه محمد عبدالوهاب و پیروان و هم فکران اوست، می بینیم که وهابی ها چگونه به تخریب آثار اسلامی، ابتدا در مدینه و سپس در مکه و سرانجام در تمام شهرهای عربی و اسلامی، پرداخته اند. آنها اصرار دارند که ما بزرگان و پیشوایان خود را نادیده بگیریم و ناچیز بدانیم، و از نگه داری آثار دینی خود صرف نظر کنیم. آثار و نمادهایی که در راس آنها، پیامبر اکرم (ص) قرار دارد. همگی ما شاهد آن بودیم که وهابی ها در مکه مکرمه، خانه‌ای را که محل تولد پیامبر بود چگونه تخریب و آن را به حمام تبدیل کردند. در مدینه نیز می بینیم که قبرستان بقیع را به چه شکل درهم ریختند. حال اگر به قبرستان مطهر بقیع که پیکر شمار زیادی از صحابه را در بر گرفته، وارد شوی خواهی دید وهابی سنگ قبرها را برداشته اند و آنها را ناشناس باقی گذاشته اند. به طور مثال اگر در آن قبرستان وارد شوی و بخواهی قبر ابراهیم پسر پیامبر را زیارت کنی، نمی توانی آن را بیابی. آنها به چه دلیل بر صحابه پیامبر ظلم کردند و قبرهایشان را محو کردند؟ هدف وهابی ها از این اعمال چیست؟


برای عضویت در کانال تلگرام الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 12 آبان 1396 - 12:6:7