وزیر اطلاعات:

مراسم اربعین در امنیت کامل برگزار شد

جمعه 19 آبان 1396 - 22:1:39
مراسم اربعین در امنیت کامل برگزار شد

تهران- الکوثر: حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مراسم اربعین امسال در امنیت کامل خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر اطلاعات درباره امنیت راهپیمایی اربعین گفت: دستگاه های امنیتی عراق تاکنون توانسته‌اند امنیت این مراسم را به خوبی تامین کنند؛ دستگاه‌های امنیتی این کشور با نهادهای امنیتی و نظامی ایران همکاری گسترده ای دارند و این موجب شده است تاکنون هیچ اتفاقی در مسیر راهپیمایی زائران رخ ندهد.

وی افزود: نهادهای امنیتی ایران پس از انقلاب اسلامی به خوبی بر تحرکات دشمن و گروهک‌ها نظارت دارند، اما وضع عراق متفاوت است زیرا این کشور همچنان با گروه تروریستی داعش مواجه است.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: هر چند که داعش درعراق شکست خورده اما این گروهک در لایه های پنهان ممکن است دست به عملیات بزند و بخواهد دوباره اعلام موجودیت کند لذا برقراری امنیت در چنین کشوری کار آسانی نیست.

وزیر اطلاعات با اشاره به حضور پرشور مردم در مسیر راهپیمایی اربعین گفت: در طول مسیر نجف تا کربلا که با زائران همراه و همگام بودم، امنیت و آرامش خاصی بر راهپیمایی حاکم بود و مردم عراق از تمامی سنین برای پذیرایی از زائران پیشقدم بودند و این نشانه عشق به امام حسین (ع) است.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای برگشت زائران گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و امنیتی کشور بسیج شده اند تا به بهترین شکل ممکن این مراسم برگزار شود؛ این کار با تعامل بین نهادهای امنیتی ایران و عراق انجام می شود، زیرا نزدیک به 2.5 میلیون نفر از زائران اربعین، ایرانی هستند.

وی افزود: تمامی دستگاه های کشور بدون هیچ چشمداشتی برای اربعین انجام وظیفه می‌کنند و یکی از مهمترین مسائل نیز تامین امنیت این راهپیمایی عظیم است. 


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید

                                                                                                                                                                   


جمعه 19 آبان 1396 - 22:1:12