مقام عراقی: 3 میلیون زائر ايرانی امسال وارد عراق می‌شوند

شنبه 13 آبان 1396 - 16:11:42
مقام عراقی: 3 میلیون زائر ايرانی امسال وارد عراق می‌شوند

بغداد- الکوثر: مقام وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد تاکنون بیش از 2 میلیون و دویست هزار زائر ايرانی برای ورود به عراق مجوز دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم به 3 میلیون برسد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،، وزارت امور خارجه عراق روز شنبه (امروز) اعلام کرد به بیش از 2 میلیون و دویست هزار زائر ایرانی، مجوز عبور به داخل عراق داده شده است.

بر اساس این گزارش، «احمد محجوب»، اعلام کرد: «سفارت عراق و 16 دفاتر نمایندگی آن همچنان در حال صدور مجوز به زائران ایرانی برای ورود به خاک عراق هستند و تا روز جمعه (دیروز) دو میلیون و دویست و سی هزار مجوز ورود برای آن‌ها صادر شد.

محجوب گفت: تلاشها در این خصوص همچنان به شدت ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود که شمار زائران ایرانی امسال در مقایسه با پارسال افزایش یابد. پارسال شمار زائران ایرانی به یک میلیون و 800 هزار نفر رسید و گمانه زنی می‌شود که امسال این تعداد به 3 میلیون زائر برسد.

وی گفت: تلاش‌های دفاتر نمایندگی عراق در خارج از کشور به‌ویژه در ایران، به‌طور استثنائی و بی سابقه در مقایسه با فعالیت نمایندگی ها و سفارتخانه های دیگر کشورهاست. همچنین، وزارت امور خارجه عراق روند حرکت و تامین امنیت آن‌ها و برگزاری موفقیت آمیز مراسم امسال اربعین حسینی را پیگیری می‌کند.


برای دسترسی به مطالب مفید درباره اربعین اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 13 آبان 1396 - 16:6:47