نماینده قطر در اتحادیه عرب به کدام سخن امام علی (ع) استشهاد کرد؟

پنج شنبه 23 شهریور 1396 - 11:21:0
نماینده قطر در اتحادیه عرب به کدام سخن امام علی (ع) استشهاد کرد؟

تهران- الکوثر: نمیانده قطر در اتحادیه عرب با استفاده از یکی از سخنان امام علی (ع) درباره بطلان ادعاهای عربستان سعودی، سبب خشم نماینده آل‌سعود در این اتحادیه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  « سلطان بن‌سعد المريخي» نماینده قطر در اتحادیه عرب در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه به مدت 37 دقیقه درباره توطئه‌های عربستان سعودی به همراه برخی دیگر از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند امارات عربی متحده، علیه کشورش سخن گفت.

مسئله تأمل برانگیز، در سخنان وی درباره باطل بودن ادعاهای عربستان سعودی علیه قطر، بهره گرفتن نماینده قطری از یکی از سخنان گهروار امام علی (ع) بود.

المریخی سخنان خود را با اشاره به یکی از سخنان امیر مومنان علی (ع) آغاز کرد و گفت : سخنی از سرورمان (امام) علی (ع) وجود دارد که می گوید «حين سكت اهل الحق عن الباطل توهم اهل الباطل أنهم على حق» زمانی که اهل حق در برابر باطل سکوت پیشه کنند، أهل باطل دچار این پندار و توهم می شوند که حق با آنهاست.

شاید یکی از علت‌هایی که نماینده عربستان را در این جلسه عصبانی کردد، شنیدن این سخن گهروار امام علی (ع) از دهان نماینده قطری بود و به همین علت در ادامه سخنانش علیه جمهوری اسلامی ایران نیز به تندی سخن گفت.


پنج شنبه 23 شهریور 1396 - 11:20:51