شریک جنایت جنگی رژیم صهیونیستی چه کشورهایی است؟

جمعه 4 آبان 1403 - 14:0:0
شریک جنایت جنگی رژیم صهیونیستی چه کشورهایی است؟

به گزارش گزارش «سی.ان.ان»، آمریکا، آلمان و انگلستان در صدر فهرست تأمین کنندگان تسلیحات رژیم صهیونیستی و شریک جنایت‌های وحشتناک این رژیم قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این نخستین بار نیست یکی از متحدان اصلی اسرائیل تهدید به توقف ارسال تسلیحات خود به این رژیم می کند. ایالات متحده به اسرائیل درباره بدتر شدن شرایط انسانی در غزه هشدار داده که در واقع جنایت جنگی است.

کابینه نتانیاهو 30 روز فرصت دارد ورود کمک های لازم به نوار غزه را تسهیل کند، در غیر این صورت قوانین حاکم بر آمریکا را با خطر نقض تهدید می کند. با وجود این، ایالات متحده هرگز راضی به قطع کمک های تسلیحاتی خود به اسرائیل نشده است.

بیشتــر بدانیــد:

زندگی «سرکرده آوارگان‌» در «تونل اتمی» پس از شلیک پهپادهای حزب الله

گدایی اسلحه از امریکا به دلیل هراس از پاسخ ایران​​​​​​​
 
علاوه بر آمریکا، چندین کشور دیگر در فهرست تأمین کنندگان تسلیحات اسرائیل قرار دارند.


ایالات متحده

ایالات متحده در صدر فهرست تامین کنندگان تسلیحات به اسرائیل است. سال گذشته واردات ارتش اسرائیل 69 درصد تسلیحات آمریکایی را شامل می شد. طبق گزارشی که در زمینه انتقال تسلیحات بین‌المللی به وسیله مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم منتشر شده است، آلمان با 30 درصد در رتبه دوم قرار دارد، پس از آن ایتالیا با 0.9 درصد و بریتانیا، فرانسه و اسپانیا به عنوان مشارکت‌کنندگان کوچک‌تر قرار دارند.

آلمان 

سهم آلمان در تأمین تسلیحات اسرائیل در سال 2023 بالغ بر 30 درصد بود، اما سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یافت. همچنین شاهد رد درخواست نیکاراگوئه از سوی دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر الزام آلمان به توقف کمک‌های نظامی به اسرائیل بودیم. با وجود این، چند روز پیش اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت، کشورش ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف نکرده است و به این کار ادامه خواهد داد. آلمان در آینده نزدیک محموله های جدید تسلیحاتی را به اسرائیل تحویل خواهد داد.

ایتالیا 

به گزارش مؤسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، ایتالیا بالگرد و تفنگ در اختیار اسرائیل قرار داده و شریک جرم رژیم اشغالگر در حملات به وسیله جت های جنگنده F-35 است. با وجود این، آنتونیو تاجانی وزیر امور خارجه این کشور ابتدای سال جاری به رسانه های محلی گفت، ایتالیا از هفتم اکتبر سال گذشته ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است. این مؤسسه افزود، قراردادهای انتقال تسلیحات امضا شده میان رم و تل آویو همچنان به وسیله دو طرف محترم شمرده می شود.


انگلستان

دولت بریتانیا اعلام کرد، صادرات کالاهای نظامی به اسرائیل کم است. این کشور سال گذشته مجوز صادرات تسلیحات به تل آویو را به ارزش بیش از 23 میلیون دلار امضا کرد.


اسپانیا

وزارت امور خارجه اسپانیا فوریه گذشته بیانیه‌ای مطبوعاتی صادر کرد که نشان می‌دهد دولت از هفتم اکتبر سال گذشته هیچ سلاحی به اسرائیل نداده است. زمانی که پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا حمله غیرقابل قبول اسرائیل به لبنان را محکوم کرد، از جامعه جهانی خواست صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنند. 


فرانسه

در حالی که فرانسه از لحاظ تاریخی به اسرائیل تسلیحات می‌دهد، روابط میان دو طرف در هفته‌های اخیر تیره شده است؛ زیرا امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خواستار توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل در تلاش برای فشار برای آتش‌بس در لبنان و غزه شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 4 آبان 1403 - 13:54:45