شستشوی مغزی کودکان صهیونیست و ترزیق فرهنگ سلطه‌ به آنان

یک شنبه 22 مهر 1403 - 15:0:0
شستشوی مغزی کودکان صهیونیست و ترزیق فرهنگ سلطه‌ به آنان

حفظ و انتقال فرهنگ صهیونی با ویژگی‌های خودبرتریبینی نژادی و توسعه‌طلبی ارضی و اشغالگری به نسل جدید کودکان اسرائیلی و به موازات آن ترزیق فرهنگ سلطه‌پذیری به کودکان فلسطینی اصلی‌ترین راهبرد سیاست‌های بنیادین آموزشی رژیم از زمان پیدایش تاکنون بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رویای احیای «اسرائیل بزرگ» یکی از عوامل تاثیرگذار بر سیاستهای رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس آن بوده است و این مسئله با روی کار آمدن دولت تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری در اولویت سیاستهای این رژیم قرار گرفته است. 

همزمان با جنایات ارتش صهیونیستی در غزه و لبنان، جامعه دانشگاهی و علمی نیز بیکار ننشسته و در راستای سیاستهای دولت نتانیاهو برنامه‌هایی را برای توسعه اشغالگری تدوین کرده‌اند. در این رابطه، کتاب کودکانه ای با نام «الون و لبنان» به تازگی در سرزمینهای اشغالی منتشر شده است تا تفکرات نسل جدید را با سیاستهای تل‌آویو همراه کنند.

بیشتــر بدانیــد:

«بهترین غیر یهود کشته شدگانشان هستند...»!!!

کابوسی به نام «اسرائیل» حتی برای نیروهای سازمان ملل در لبنان

این داستان درباره پسری به نام «الون» است که در یک کیبوتص نزدیک مرز لبنان زندگی می کند. الون از مناظر لبنان که از پنجره اتاقش می بیند لذت می برد. در این کتاب الون جنگل را نشان می‌دهد و می‌گوید آنجا کجاست. پدرش می‌گوید آنجا لبنان است. الون گفت. من‌دوست دارم بروم لبنان آنجا واقعا زیباست. پدرش گفت:اما الان رفتن به آنجا خطرناک چون هنوز دست دشمن است. آنجا هنوز مال ما نشده است. الون فکر کرد و گفت:اما بالاخره مال ما می‌شود. لبنان مال ماست.

گفته می‌شود پدر نتانیاهو یکی از افراطی‌های یهود بود که اعتقاد داشت همه فلسطینیان را باید نابود کرده و سرزمین جعلی یهودیان را پس بگیرند و همین افکار و عقاید افراطی را هر روز بر نتانیاهو گوشزد می‌کرد. بنابراین، نسل جدید صهیونیستها هم اگر با افکار و موهومات افرادی مانند نتانیاهو و وزرای افراطی آن تربیت شوند، آینده سیاهی در انتظار سرزمینهای اشغالی خواهد بود.

تزریق سلطه‌پذیری به کودکان فلسطینی

در واقع، تلاش‌های فرهنگی رژیم صهیونیستی برای تغییر افکار کودکان صهیونیست مسئله جدیدی نیست، از سال 1967، دولت اشغالگر تلاش‌های خود را برای تحمیل کتاب‌های درسی به مدارس قدس اشغالی تسریع کرده است.

«کلید پر کردن شکاف‌ها در قدس شرقی با آموزش آغاز می‌شود و به برنامه درسی اسرائیل ختم می‌شود. اسرائیل همکاری بزرگی را بین وزارت آموزش و پرورش از یکسو و شهرداری بیت‌المقدس از سوی دیگر ایجاد کرده و این اجازه را می‌دهد که ما می‌توانیم یک انقلاب واقعی در جامعه عرب در قدس شرقی ایجاد کنیم». اینها اظهارات «ناتانیل اسحاق» مدیرکل سابق وزارت قدس اشغالی و میراث رژیم صیونیستی است که نشان می‌دهد سران اشغالگر برای توسعه طلبی ارضی در آینده نه بر روی گزینه نظامی، بلکه بر روی بعد فرهنگی متمرکز شده‌اند.

همزمان با افزایش تحرکات فرهنگی سران صهیونیستی برای تغییر متون درسی فلسطییان، رهبران دینی اسلامی نیز نسبت به این تحرکات خطرناک هشدار می‌دهند. عکرمه صبری، رئیس مرجعیت عالی اسلامی پیشتر در سخنانی تدریس و پرداختن به برنامه‌های درسی صهیونیستها را در قدس اشغالی ممنوع اعلام کرد و به دلیل تعارض آن با آموزه‌های دینی و تاریخی و سهم آن در تحقق اهداف اشغالگران، گناهکار دانست.

برای مطالعه بیشتر به «الوقت» مراجعه کنید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 22 مهر 1403 - 15:12:21