«بهترین غیر یهود کشته شدگانشان هستند...»!!!

شنبه 21 مهر 1403 - 16:0:0
«بهترین غیر یهود کشته شدگانشان هستند...»!!!

رانا ابی جمعه، تحلیلگر لبنانی؛ در یادداشتی به این پرسش پاسخ می دهد: «چرا غیرنظامیان صهیونیست هدف حملات قرار نمی‌گیرند؟»

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صهیونیست ها قتل عام هایی علیه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین انجام دادند. روز نکبت 1948 و وقایع پس از آن کمتر از جنایت نبود، با این هدف که سرزمین فلسطین را از مردمش خالی و «دیاسپورای یهودی» را در بلاد شام جمع کنند، جایی که ادعا می کنند سرزمین موعودشان است. از اینجا پایه و اساس ایدئولوژی نابودی فلسطین آغاز می شود؛ جایگزینی مردم به جای مردم، جایگزینی فرهنگ به جای فرهنگ و تمدن و همه اینها بر مبنای اصل «تفویض الهی» برای کشتن غیریهودیان در تورات (گوی) است.
 
روز به روز، رسوخ جنایت و قتل در ادبیات مذهبی تلمودی آنها آشکار می شود. با بازگشت به این ادبیات، دو هدف برای وجود مردمی غیر از یهودیان وجود دارد:

* نخست، اینکه اگر بنی اسرائیل از پروردگار خود «یهوه» اطاعت و احکامش را اجرا نکنند، شکست بخورند.

* دوم، اینکه اقوام غیریهودی با پایبندی به متون از آنها شکست بخورند. در اینجا یهودیان حق دارند از این پیروزی لذت ببرند و پیروزی شان اغلب در سه سطح به دست می آید؛ قتل، اخراج یا بردگی.

بیشتــر بدانیــد

سخت تر از سخت! چرا واشنگتن و تل آویو نگران پاسخ «بسیار سخت» ایران است؟

اسرائیل؛ چیزی از فراتر از «فقر راهبردی» و «سردرگمی تاکتیکی»

با هر قتل عام مردم بی گناه فلسطینی به وسیله رژیم صهیونیستی، سؤالی که نسبت به جنبش های مقاومت مطرح می شود، این است دلیل حمله نکردن به غیر نظامیان صهیونیست چیست و چرا آنها مانند فلسطینیان کشته نمی شوند یا خانه ها بر سرشان خراب نمی شود؟


بُعد اخلاقی 

شاید در اینجا رژیم صهیونیستی به‌عنوان موجودیتی ظاهر شود که معنای «دولت» ندارد، نه تنها به این دلیل که در سرزمین دیگری غیر از فلسطین تأسیس شده، بلکه به این دلیل که خارج از محدوده احترام به توافق‌های بین‌المللی باقی مانده است و خشونت بی‌رویه را در همه اشکال آن اعمال می‌کند. ما متحدانش ازجمله آمریکا را دیدیم که به وسیله عناوین مختلفی مانند «خسارت جانبی» برای این جنایت ها توجیه می‌آورند. تناقض عجیبی وجود دارد، اینکه مقاومت فلسطین به کنوانسیون‌های بین‌المللی که هیچ امضایی روی اسنادش ندارد، توجه و در مقابل، رژیم صهیونیستی آن‌ها را نقض می‌کند.
 
این وضعیت درباره حزب‌الله صدق نمی‌کند، با وجود اینکه می‌داند هیچ غیرنظامی واقعی ای در رژیم صهیونیستی وجود ندارد و آنها شهرک نشینان مسلح هستند (بیش از 42 هزار زن صهیونیست تنها در سال 2023 میلادی درخواست سلاح دادند) و بیشترشان در ارتش صهیونیستی فعالیت می کنند (ارتشی که 465 هزار سرباز ذخیره دارد). تعریف غیرنظامی در جنگ، کسانی هستند که برای هیچ یک از طرف های درگیری ارزشی قئل نیستند و این تعریف درباره رژیم صهیونیستی صدق نمی‌کند. با وجود این، حزب الله به معیارهای اخلاقی پایبند است، زیرا می جنگد، نمی کشد و این همان چیزی است که در مرزهای شمالی با فلسطین اشغالی مشاهده شد.
 
گرچه بر مبنای دیدگاه اخلاقی حزب‌الله به طور ساختاری به اصول بشردوستانه که حتی در تئوری به وسیله نظام بین‌الملل تولید شده‌اند، متعهد است؛ ولی رژیم اشغالگر دیدگاهی کاملاً متفاوت دارد. به عنوان نمونه، شاحاک پژوهشگر صهیونیست در کتاب خود «تاریخ یهودیت» گفت و گوی میان سرباز صهیونیست و خاخامی را نقل می کند که سرباز می پرسد: آیا مواردی وجود دارد ما با وجود داشتن سلاح خلوص خود را امتحان کنیم؟ (مقصود پرهیز از کشتن اطفال، زنان یا به طور کلی غیرنظامیان است) خاخام پاسخ می دهد: بهترین غیر یهود کشته شدگانشان هستند.

بُعد راهبردی 

از نظر راهبردی و با وجود اینکه واقعیت ها نشان می دهند رژیم صهیونیستی از سال 2006 میلادی در جنگ های خود «دکترین ضاحیه» را پذیرفته است (یعنی نابود کردن هر چیزی که می تواند نابود شود)، آنها ثابت کرده اند شکست راهبردی خوردند، زیرا نوک پیکان سلاحشان را محدود به هدف قرار دادن غیرنظامیان کردند، نه کشتن نیروهای مقاومت.

برای مطالعه بیشتر به «راهبرد معاصر» مراجعه کنید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


شنبه 21 مهر 1403 - 17:45:21