کابوسی به نام «اسرائیل» حتی برای نیروهای سازمان ملل در لبنان

یک شنبه 22 مهر 1403 - 14:0:0
کابوسی به نام «اسرائیل» حتی برای نیروهای سازمان ملل در لبنان

 هر روز که از جنگ لبنان می گذرد، صهیونیست‌ها برگ تازه‌‌‍ای از جنایات خود را نمایان می کنند. آن‌ها در تازه ترین اقدام جنایت آمیز خود، نیروهای صلح بان سازمان ملل موسوم به یونیفل را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هر روز که از جنگ لبنان می گذرد، صهیونیست‌ها برگ تازه‌‌‍ای از جنایات خود را نمایان می کنند. آن‌ها در تازه ترین اقدام جنایت آمیز خود، نیروهای صلح بان سازمان ملل موسوم به یونیفل را هدف قرار داده است. در همین ارتباط نیز، سازمان ملل اعلام کرده است که در پی شلیک یک تانک اسرائیلی به یک برج دیده‌بانی در پایگاه سازمان ملل در جنوب لبنان، دو نیروی حافظ صلح این سازمان مجروح شده‌اند. 

بیشتــر بدانیــد:

«آی مک»؛ طرحی که به پایان نخواهد رسید

«بهترین غیر یهود کشته شدگانشان هستند...»!!!

یونیفل را بهتر بشناسیم!

حدود ۱۰ هزار صلحبان: تعداد نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل)

حدود ۸۰۰ نیروی غیرنظامی: تعداد غیرنظامیان در میان سازمان ملل در لبنان

۵۰ کشور : کشورهای مشارکت کننده در ماموریت نیروهای سازمان ملل در لبنان

نطقه عملیاتی یونیفل: 

حدود ۳۰ کیلومتر از مرز: فاصله نیروهای صلح بان تا مرز

۱۰۶۰ کیلومتر: مساحت منطقه تحت ماموریت یونیفل

مرکز فرماندهی یونیفل:  شهر ناقوره 

۵۰ موقعیت مختلف : تعداد پایگاه‌های نیروهای سازمان ملل در مرز لبنان

سال ۱۹۷۸: زمان آغاز ماموریت یونیفل توسط شورای امنیت سازمان ملل پس از تهاجم اسرائیل به جنوب لبنان و اشغال این منطقه

وظایف اصلی یونیفل: تایید خروج اسرائیل، بازگرداندن صلح و امنیت بین المللی و کمک به دولت لبنان برای احیای کنترل بر این منطقه

چرا صهیونیست‌ها به یونیفل حمله کردند؟

حمله به نیروهای صلح بان سازمان ملل مانند بسیاری دیگر از حملات صهیونیست‌ها در لبنان و غزه غیرقانونی و نقض صریح حقوق بین الملل است. آندره‌آ تننتی، سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) به صراحت تاکید کرده که هدف قرار دادن صلحبانان سازمان ملل، نقض جدی قوانین بشردوستانه بین المللی است.

با این حال به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها اهداف مشخصی در نقش قوانین بشر دوستانه و حمله به نیروهای صلح سازمان ملل دارند:

ایجاد رعب و وحشت: هم در جنگ غزه و هم جنگ کنونی لبنان صهیونیست‌ها تلاش کرده‌اند تا از طریق ایجاد رعب و وحشت، شهروندان و ساکنان در مناطق مختلف را فراری دهند. در واقع ایجاد رعب و وحشت بخشی از سیاست جنگی تل آویو است و هراس افکنی هم در غزه از طریق هدف قرار دادن کودکان، زنان، خبرنگاران، کادر درمان و ده‌ها هزار غیرنظامی دیگر دنبال شده است. 

دهن کجی به سازمان ملل: رژیم صهیونیستی همچنین کینه بسیاری از سازمان ملل دارد و این سازمان بین المللی را به حمایت از فلسطینی‌ها متهم می‌کند. این در حالی است که سازمان ملل تا کنون در توقف جنایات اسرائیل ناتوان و ناموفق بوده است. با این حال، صهیونیست‌ها با حمله به نیروهای صلح بان سازمان ملل در لبنان تلاش دارند تا نشان دهند که هیچ ارزشی برای سازمان ملل قائل نیستند و حتی نگرانی نسبت به تبعات بمباران نیروهای سازمان ملل ندارند. 

برای مطالعه بیشتر به «الوقت» مراجعه کنید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 22 مهر 1403 - 15:2:24