دلیل اهمیت «عملیات اربعین» چیست؟

یک شنبه 25 شهریور 1403 - 18:0:0

آقای حسن حجازی، کارشناس و تحلیلگر مسائل اسرائیل از لبنان در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به عملیات غرورآفرین اربعین، اظهار کرد: عملیات اربعین از نظر استراتژیک برای دشمن، بسیار سنگین تمام شد؛ لین عملیات توانست معادله نبرد را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن حجازی، کارشناس و تحلیلگر مسائل اسرائیل از لبنان در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر گفت: «عملیات اربعین» از نظر استراتژیک سنگین بود و توانست تغییر مسیر نبرد را رقم بزند.

وی گفت: چرا «عملیات اربعین» حائز اهمیت است؟ زیرا تأسیسات حیاتی و زیرساخت های نظامی وسیاسی تل آویو مورد هدف قرار گرفت، آسیب جدی به این مراکز می تواند معادلات را بهم ریزد.

این کارشناس لبنانی تصریح کرد: ارتش اشغالگر صهیونیست با نوعی سردرگمی و اضطراب دست و پنجه نرم می کند، هرچند که تمام تلاش خود را کرد که وانمود کند هیچ اتفاقی نیفتاده است، پس چرا ارتش اشغالگر حملات و تجاوزات خود را به لبنان افزایش داده است؟! آیا این پاسخ‌ها در مقابله با مقاومت و پاسخ به آن نیست؟!

این کارشناس مسائل اسرائیل افزود: آنچه در «عملیات اربعین» به وجود آمد، برای این است ارتش اشغالگر بداند و به یاد آورد مقاومت اسلامی ظرفیت وتوان کافی برای رسیدن به هر کجا را که بخواهد دارد و می تواند به اهدافی که می خواهد، ضربه بزند و خسارات دردناکی را به آنها وارد کند. پس قطعا «عملیات اربعین» یک کالیبر استراتژیک سنگین و پیامدهای آن  تعیین کننده ای بر روند نبرد است.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 25 شهریور 1403 - 11:26:9