برپایی مجالس حسینی و همایش‌های فکری به مناسبت اربعین در سوریه

سه شنبه 30 مرداد 1403 - 15:17:4

مجالس و همایش های فکری و آگاهی بخش با هدف آشنایی بیشتر با امام حسین علیه السلام و اهل بیت ایشان و پیامدهای واقعه کربلا، از دهم محرم تا بیستم صفر در دمشق پایتخت سوریه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» آمده است: با نزدیک شدن اربعین شهادت امام حسین علیه السلام، فعالیت های دینی و برپایی مجالس و همایش های فکر و آگاهی بخش در سوریه به منظور آشنا سازی مخاطبان با راه و اخلاق نواده پیامبر اسلام (ص) و ویژگی های برجسته اهل بیت ایشان، به خصوص تشریح واقعه کربلا و رویدادهای پس از آن، ادامه دارد.

آستان حضرت زینب علیها السلام و حوزه امام خامنه ای و سایر موسسات دینی و آموزشی و تربیتی، به برپایی کنفرانس های بین المللی با حضور گسترده مردم ادامه می دهند. در این کنفرانس ها، زائران از کشورهای همسایه سوریه مانند عراق، لبنان، ایران و کویت شرکت می کنند. همچنین کنفرانس هایی با هدف تشریح آثار و پیامدهای اجتماعی قیام امام حسین علیه السلام در جهان امروز، برگزار می شود.

روحانیون و اندیشمندان و سیاستمداران تقریبا هر روز در این همایش ها شرکت می کنند که از دهم محرم تا بیستم صفر با هدف بزرگداشت مراسم اربعین و درس آموختن از موعظه ها و مواضع انسانی و والای امام حسین علیه السلام در رد استبداد و پایبندی به مسیر پدر و جد بزرگوارش برگزار می شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 30 مرداد 1403 - 15:16:23