«طوفان الاقصی» سبب تعمیق اختلافات در رژیم صهیونیستی شد

یک شنبه 13 اسفند 1402 - 11:0:0
«طوفان الاقصی» سبب تعمیق اختلافات در رژیم صهیونیستی شد

توفیق طعمه، محقق و تحلیلگر سیاسی، در برنامه «فلسطین الصمود»، با اشاره به تشدید اختلافات داخلی اسرائیل اظهار کرد: از برکات عملبات «طوفان الاقصی» تعمیق اختلافات احزاب و سیاستمداران رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، توفیق طعمه، محقق و تحلیلگر سیاسی، در برنامه «فلسطین الصمود»، گفت: از زمان عملیات «طوفان الاقصی» (15 مهرماه) و حتی قبل از آن،  رژیم صهیونیستی از بحران‌های متعددی از جمله شکاف میان احزاب راست و چپ در اوضاع داخلی رنج می برد. 

وی افزود: به عنوان نمونه قبل از هفتم اکتبر، شکاف شدیدی میان افراط گرایان راست و چپ بر سر اصلاحات قضائی نتانیاهو وجود داشت، اما از زمان عملیات «طوفان الاقصی» و آغاز تجاوز به غزه این اختلافات تشدید و اسرائیل با خطر تقسیم مواجه شد.

توفیق توهم تحلیلگر ادامه داد: نتانیاهو معتقد بود ظرف یک هفته، حداکثر دو یا سه هفته می تواند مقاومت فلسطین را از بین ببرد و مردم فلسطین را در نوار غزه به زانو درآورد، پس از گذشت 5 ماه از تجاوز به غزه، با ایستادگی مردم غزه و مقاومت، ارتش اشغالگر نتوانست به هیچ یک از اهداف خود دست یابد، امروز اختلافات شدیدی بین رهبری سیاسی و خانواده اسرای اسرائیل از یک سو و بین رهبران سیاسی وجود دارد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 13 اسفند 1402 - 16:4:46

دسته بندی :