شکست دادگاه لاهه در توقف نسل کشی مردم در غزه/ نهادهای بین المللی آلت دست آمریکا

جمعه 4 اسفند 1402 - 21:0:0
شکست دادگاه لاهه در توقف نسل کشی مردم در غزه/ نهادهای بین المللی آلت دست آمریکا

آقای حسن حجازی کارشناس مسائل اسرائیل در برنامه «فلسطین الصمود» با اشاره به حکم دادگاه لاهه در پپیگرد اشغالگران اظهار کرد: نهادهای بین المللی از جمله دیوان بین المللی دادگستری آلت دست آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن حجازی، تحلیلگر سیاسی در برنامه «فلسطین الصمود»  گفت: در واقع نهادهای بین المللی از جمله نهادهای دارای اعتبار حقوقی مانند دیوان بین المللی دادگستری در دستیابی به حداقل استانداردهای عدالت در سطح بین المللی شکست خورده اند و ثابت کرده اند که ابزار مورد استفاده و آلت دست آمریکا هستند.آمریکا هر زمان که اراده کند می تواند جلوی اجرای حکم را بگیرد.

وی ادامه داد: حتی اگر این نهادهای بین المللی به مردم مظلوم و کشورهای تحت اشغال مانند فلسطین اجازه دهند که مظلومیت خود را در دادگاهی مانند لاهه ابراز کنند؛ صدایشان به جایی نخواهد رسید. زیرا تصمیم این نهادها عمدتاً ناشی از نفوذ غرب است، غربی ها به ویژه آمریکا مانع اجرای عدالت در این نهادها می شوند. نهادهای بین المللی ابزارهای مثلا قانونی هستند که می تواند با توجه به دوست و دشمن بون آنها، بر تصمیماتشان اثر گذارند.

حسن حجازی گفت: همانطور که در شکایت آفریقای جنوبی شاهد هستیم تا کنون موفق نشده است به دستیابی به حداقل آتش بس در غزه برسد.  درخواست آتش بس حداقل خواسته ای است که رنج مردم فلسطین را کاهش می دهد و این کشتار مداوم علیه آنها را متوقف می کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 4 اسفند 1402 - 20:45:0

دسته بندی :