رهبر انقلاب درگذشت دکتر مجتهدی را تسلیت گفتند

سه شنبه 26 دی 1402 - 18:21:15
رهبر انقلاب درگذشت دکتر مجتهدی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت فیلسوف غرب‌شناس دکتر کریم مجتهدی را به جامعه‌ دانشگاهی ایران، شاگردان و خاندان ایشان تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت استاد دانشمند جناب آقای دکتر کریم مجتهدی رحمةالله‌علیه را به جامعه‌ دانشگاهی کشور و شاگردان فرزانه‌ ایشان و خاندان مجتهدی تبریز تسلیت عرض میکنم.

دانش عمیق، نگاه انتقادی به فرهنگ غرب که خاستگاه تحصیلیِ او بود و تربیت شاگردان فراوان، از ویژگیهای این فیلسوف غرب‌شناس بود.
مغفرت الهی را برای او مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۴۰۲/۱۰/۲۶

شایان ذکر است مراسم تشییع پیکر استاد کریم مجتهدی، استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه تهران صبح امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

مجتهدی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود و در نخستین همایش چهره‌های ماندگار در سال 1380 به عنوان چهره ماندگار فلسفی مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور جمعی از همکاران، شاگردان، علاقه مندان به آن مرحوم و شخصیت‌های فرهنگی و علمی از جمله علی لاریجانی، آیت‌الله قائم‌مقامی، غلامعلی حداد عادل، موسی نجفی، محمود شالویی، حمیدرضا آیت‌اللهی، موسی حقانی، پیام فضلی‌نژاد، حجت‌الاسلام رضا غلامی، بیژن شکرریز، مالک شجاعی جشوقانی، نیکنام حسینی‌پور، علیرضا بهشتی و… برگزار شد، زیارت عاشورا قرائت گردید و پیکر آن مرحوم برای خاکسپاری به سمت بهشت زهرا (س) منتقل شد تا در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 26 دی 1402 - 18:20:57

دسته بندی :