در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

رژیم صهیونیستی از تهاجم زمینی به غزه اجتناب می کند

دو شنبه 8 آبان 1402 - 11:4:27

در حالی که رژیم صهیونیستی از تهاجم زمینی به غزه خودداری می کند، «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اهداف جنگی که وی آن را نابودی حماس می‌نامد، مستلزم تهاجم زمینی است.

­­­ویژه ‌ -الکوثر موضوع حمله زمینی به غزه در برنامه «قضیه ساخنه»  شبکه الکوثر مورد بررسی قرار گرفت.
ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران هوایی شدید و بی‌سابقه در حال پیشروی است و در عین حال تهاجمات محدود و نامشخصی انجام می‌دهد.
در روزهای اول، پس از زلزله حماس درعملیات طوفان الاقصی، رژیم اسرائیل از طریق سیاستمداران و نظامیان خود تأیید کرده بود که در شرایط جنگی قرار دارد و قصد دارد حماس را نابود کند و حتی تقریباً مسئله اسرا نادیده گرفته شد.
اما پس از روزهای اخیر ،با توجه به هشدارهای داخلی و خارجی در مورد عواقب درگیر شدن در خاک غزه در نتیجه تهاجم زمینی به ویژه   هشدار رئیس‌جمهور آمریکا، تل آویو با لحنی متفاوت به تکرار لفاظی ها بازگشت و دیگر سخنی از عملیات زمینی برای سلب قدرت نظامی از حماس نیست.
درهفته گذشته و با توجه به تصمیم خانواده های اسرا و ربوده شدگان صهیونیست برای بالا بردن صدای اعتراض خود، این موضوع در سرزمین های اشغالی از اولویت بالایی برخوردار شد (اول آزادی اسرا بعد  نابودی حماس )،  اما در دو روز گذشته  شاهد تغییر دوباره اولویت ها از سوی تل آویو بودیم و این نشان دهنده سردرگمی شدید رژیم صیهوینستی است .
دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی،  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت اشغالگر ، وزیر امنیت داخلی اش و جانشین وی، هر سه پیراهن مشکی پوشیده بودند که ظاهراً نشان دهنده جدیت و آمادگی بود، اما زبان بدن آنها حالتی  جز سردرگمی نشان نمی داد و لحن گفتارشان هم منعکس کننده اختلافات بین آنها بود.
دراین کنفرانس مطبوعاتی، هر سه نفر توافق کردند که حمله گسترده زمینی به قیمت هدف دوم جنگ یعنی آزادی اسرا و ربوده شدگان آغاز شود. اما اکنون باید دید،  تاچه میزان رویکرد نتانیاهو منجر به پیروزی برای او می شود؟


 

­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 8 آبان 1402 - 10:49:52